Interpretacja indywidualna z dnia 11.01.2018, sygn. 0112-KDIL4.4012.677.2017.1.EB, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL4.4012.677.2017.1.EB
Podatek od towarów i usług w zakresie możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn: Rozwój komunikacji rowerowej etap I.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 6 grudnia 2017 r. (data wpływu 11 grudnia 2017 r.), uzupełnionym pismem z dnia 3 stycznia 2018 r. (data wpływu 8 stycznia 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn: Rozwój komunikacji rowerowej etap I jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 11 grudnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn: Rozwój komunikacji rowerowej etap I. Wniosek uzupełniono w dniu 8 stycznia 2018 r. o adres elektroniczny e-PUAP.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Miasto będzie realizowało projekt pn. Rozwój komunikacji rowerowej - etap I (nr wniosku o dofinansowanie () w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego), Oś priorytetowa IV. Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna, Działanie 4.5. Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetlenie, Poddziałanie: 4.5.1. Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetlenie - ZIT.
Realizacja projektu ma na celu zwiększenie popytu na usługi transportu publicznego poprzez powiązanie różnych gałęzi mobilności miejskiej w zintegrowany system ułatwiający dogodną zmianę indywidulanego środka transportu na komunikację zbiorową. Cel zostanie osiągnięty poprzez przebudowę terenu znajdującego się przy ul. () celem utworzenia węzła łączącego istniejące punkty przesiadkowe (dworzec PKP i przystanek autobusowy), którego głównymi elementami będą parkingi typu Park&Ride, Bike&Park oraz zatoka postojowa Kiss&Ride. Elementem uzupełniającym powiązania pomiędzy istniejącymi elementami systemu transportowego będzie rozbudowa tras rowerowych na terenie miasta poprzez wydzielenie oznakowaniem poziomym, pionowym oraz urządzeniami bezpieczeństwa ruchu drogowego pasów ruchu dla rowerów w ciągu ulic: (.) oraz miejsca postojowe B&R przy punktach przesiadkowych.