Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 13.12.2017, sygn. 0111-KDIB2-3.4011.177.2017.1.SK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-3.4011.177.2017.1.SK

w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w związku z przekazaniem upominków za pośrednictwem sprzedawcy lub agencji marketingowej.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 201 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 7 września 2017 r. (data wpływu 19 września 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w związku z przekazaniem upominków za pośrednictwem sprzedawcy lub agencji marketingowej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 września 2017 r. wpłynął do tutejszego organu wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w związku z przekazaniem upominków za pośrednictwem sprzedawcy lub agencji marketingowej.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny/zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w formie spółki akcyjnej w zakresie sprzedaży hurtowej armatury sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej. Spółka zasadniczo nie dokonuje sprzedaży towarów bezpośrednio na rzecz konsumentów, lecz sprzedaje je do sklepów wielkopowierzchniowych oraz hurtowni, które z kolei sprzedają towary do punktów sprzedaży detalicznej. Celem zwiększenia sprzedaży i pozyskiwania nowych klientów Spółka zorganizowała akcję promocyjną (sprzedaż premiową) skierowaną do klientów nabywających towary Spółki oferowane w punktach sprzedaży detalicznej (dalej: Klienci, Konsumenci). Akcja skierowana została do osób fizycznych dokonujących zakupu produktów promocyjnych w celu niezwiązanym bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą zamieszkujących na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Klienci w zamian za zakup określonych produktów spółki mają prawo otrzymać upominek promocyjny. Spółka wydaje konsumentom upominki związane z zakupem jej produktów bezpośrednio w punkcie sprzedaży detalicznej za pośrednictwem sprzedawcy, tj. na podstawie umowy (porozumienia) pomiędzy Spółką a prowadzącym punkt sprzedaży detalicznej. Po zakupie produktów promocyjnych z portfolio Spółki Sprzedawca w punkcie sprzedaży detalicznej obowiązany jest wydać upominek promocyjny kupującemu (po okazaniu przez klienta dowodu zakupu i pod warunkiem nie wyczerpania się puli nagród). Udział w akcji promocyjnej ograniczony jest czasowo stosownie do postanowień regulaminu. Upominki, które wydawane są konsumentom, są dostarczane do punktu sprzedaży detalicznej i finansowane przez Spółkę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00