Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 31.10.2017, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.482.2017.1.SM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.482.2017.1.SM

w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego i dokonania korekty faktur VAT

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 7 września 2017 r. (data wpływu18 września 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego i dokonania korekty faktur VAT jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 września 2017 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego i dokonania korekty faktur VAT.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

M. Sp. z o.o. (dalej: Spółka lub M.) jest firmą oferującą kompleksowe rozwiązania inżynierskie w realizacji inwestycji budowlanych. Uczestniczy w kontraktach budowlanych na terenie całego kraju oraz poza jego granicami. Spółka świadczy usługi o charakterze instalacyjnym, które obejmują m.in. analizy wykonalności, projektowanie, wykonawstwo instalacji mechanicznych, elektrycznych, niskoprądowych i IT oraz systemy ochrony przeciwpożarowej. Spółka wykonuje prace w oparciu o umowy o roboty budowlane zawarte z zamawiającym (inwestorem), generalnym wykonawcą lub podwykonawcą generalnego wykonawcy.

W ramach swojej działalności, realizując umowę zawartą z generalnym wykonawcą, M. zawarła umowę z podwykonawcą. Zgodnie z umową z podwykonawcą, w przypadku niewykonania przez podwykonawcę robót lub gdyby zrealizowane roboty zawierały błędy, wady lub były niekompletne, Spółka, po bezskutecznym dwukrotnym wezwaniu podwykonawcy do prawidłowego (terminowego) wykonania prac, może bez jakiegokolwiek upoważnienia zlecić wykonanie robót podmiotom trzecim (podwykonawca zastępczy) na koszt i ryzyko podwykonawcy. W umowie z podwykonawcą nie zostały doprecyzowane (w tym przez odesłanie czy odpowiednie zastosowanie) zasady i warunki na jakich Spółka może zatrudnić podwykonawcę zastępczego oraz wynikające z takiego działania relacje pomiędzy Spółką a podwykonawcą oraz podwykonawcą zastępczym oraz podwykonawcą.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00