Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 18.09.2017, sygn. 0112-KDIL2-2.4012.378.2017.1.MŁ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4012.378.2017.1.MŁ

Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 30 sierpnia 2017 r. (data wpływu 4 września 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 września 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina A. złożyła wniosek do Urzędu Marszałkowskiego Województwa o przyznanie pomocy w ramach działania 9.3. Inwestowanie w rozwój infrastruktury edukacyjnej i szkoleniowej, poddziałanie 9.3.1. Inwestowanie w rozwój infrastruktury przedszkolnej Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 na projekt pn. Budowa przedszkola (...), w którym podatek VAT wykazano jako koszt kwalifikowalny stanowiący podstawę do uzyskania dofinansowania. Przedszkole Publiczne powstałe w wyniku zrealizowania projektu będzie obiektem ogólnodostępnym, z którego docelowo będzie korzystało 95 dzieci. Gmina nie będzie dokonywać czynności opodatkowanych związanych z powstałą inwestycją. Jedynymi dochodami wpływającymi na rachunek Gminy będą opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego, opłaty za korzystanie z wyżywienia oraz prowizję z urzędu skarbowego za terminowe odprowadzanie podatku, które nie podlegają ustawie VAT. Natomiast opłaty za wyżywienie oraz czesne korzystają ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 24 i 26 ustawy o VAT. Realizowana inwestycja służy do realizowania zadań publicznoprawnych Gminy wynikających z art. 7 ust. pkt 8 ustawy o samorządzie gminnym tj. edukacji publicznej oraz art. 5 ust. 5 ustawy o systemie oświaty. Gmina jako organ prowadzący przedszkole realizując przedmiotową inwestycję wykonuje zadania własne. Budynek przedszkola wykorzystywany będzie tylko do czynności niepodlegających i zwolnionych z podatku VAT, które nie będą generowały dla gminy podatku należnego. Elementem niezbędnym do złożenia wniosku o płatność (zdarzenie przyszłe) jest złożenie przez beneficjenta czyli Gminę indywidualnej interpretacji o braku możliwości odliczenia i odzyskania podatku VAT naliczonego w fakturach dotyczących ww. projektu, a w konsekwencji uznanie podatku za wydatek kwalifikowalny.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00