Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 28.07.2017, sygn. 0114-KDIP4.4012.283.2017.1.IGO, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4.4012.283.2017.1.IGO
W zakresie sposobu określenia proporcji dla jednostki budżetowej .
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 23 czerwca 2017 r. (data wpływu 27 czerwca 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu określenia proporcji dla jednostki budżetowej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 27 czerwca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu określenia proporcji dla jednostki budżetowej.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:
Powiat jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT. Na podstawie ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 814 ze zm., dalej: ustawa o samorządzie powiatowym) Powiat jest wyposażony w osobowość prawną i posiada zdolność do czynności cywilnoprawnych. Powiat wykonuje zadania własne (określone w art. 4 ustawy o samorządzie powiatowym) samodzielnie lub poprzez powołane samorządowe jednostki budżetowe.
Obecnie w strukturze organizacyjnej Powiatu występują jednostki budżetowe objęte centralizacją rozliczeń VAT Powiatu. Jednocześnie Powiat nie wyklucza w przyszłości utworzenia innych jednostek budżetowych celem realizacji jego zadań, jako jednostki samorządu terytorialnego. Jednostki budżetowe działają na podstawie ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. (t.j. Dz. U. z 2016 r poz. 1870 ze zm.; dalej: ustawa o finansach publicznych).
W celu wykonywania zadań własnych Powiat realizuje / będzie realizował inwestycje, które następnie przekazuje / będzie przekazywał do wykorzystywania (obejmuje to również inne sytuacje poza przekazaniem w ujęciu formalnym, w szczególności oddanie w zarząd lub administrowanie) swoim jednostkom organizacyjnym (dalej: Inwestycje). Powiat ponosi / będzie ponosił wydatki dotyczące Inwestycji (dalej: wydatki inwestycyjne). Jednocześnie zdarzają / mogą zdarzyć się sytuacje, gdy Powiat ponosi / będzie ponosić również wydatki bieżące związane i utrzymaniem Inwestycji powstałe po oddaniu ich do użytkowania, np. w przypadku konieczności dokonania remontu po zakończeniu realizacji procesu inwestycyjnego. W związku z tym niniejszy wniosek będzie dotyczył również takich wydatków związanych z Inwestycjami, które nie stanowią wydatków inwestycyjnych, a które poniósł / będzie ponosił Powiat po oddaniu do użytkowania Inwestycji (dalej: wydatki bieżące).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right