Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.05.2017, sygn. 1061-IPTPB3.4511.130.2017.1.KJ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 1061-IPTPB3.4511.130.2017.1.KJ
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów straty w środkach obrotowych.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) w związku z art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 24 lutego 2017 r. (data wpływu 27 lutego 2017 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów straty w środkach obrotowych jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 27 lutego 2017 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów straty w środkach obrotowych.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca jest osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą. Przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest sprzedaż detaliczna prowadzona przez Internet. Wnioskodawca nabywa sprzedawany w ten sposób asortyment zarówno na terytorium kraju jak i na terytorium Unii Europejskiej, a także poza terytorium Unii Europejskiej. W roku 2014 Wnioskodawca złożył u swojego dostawcy prowadzącego działalność w Chinach zamówienie na towar, który to towar miał podlegać dalszej odsprzedaży przez Wnioskodawcę. Towar miał zostać dostarczony Wnioskodawcy z Chin. Wnioskodawca otrzymał fakturę z dnia 10 kwietnia 2014 r. na zakup przedmiotowego towaru. W dniu 4 listopada 2014 r. Wnioskodawca dokonał przelewem częściowej zapłaty za zamówiony towar. Pozostała część zapłaty miała nastąpić po sfinalizowaniu transakcji. Do chwili obecnej chińska firma nie dostarczyła jednak towaru Wnioskodawcy, z przyczyn niebędących zawinionymi przez Wnioskodawcę. Na obecną chwilę chiński przedsiębiorca nie istnieje. Z wiadomości uzyskanych z ogólnie dostępnych źródeł, chiński przedsiębiorca zbankrutował. Wnioskodawca posiada potwierdzenie dokonania przelewu i fakturę wystawioną przez chińskiego kontrahenta dotyczącą zamówionego towaru, a ponadto sporządził dokument na okoliczność powstałej straty, tj. protokół szkód, który określa rodzaj szkody, jej ilość, wartość, przyczynę powstania straty, podpis osób uprawnionych oraz datę.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right