Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 19.05.2017, sygn. 1061-IPTPB3.4511.130.2017.1.KJ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 1061-IPTPB3.4511.130.2017.1.KJ

Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów straty w środkach obrotowych.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) w związku z art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 24 lutego 2017 r. (data wpływu 27 lutego 2017 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów straty w środkach obrotowych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 lutego 2017 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów straty w środkach obrotowych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą. Przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest sprzedaż detaliczna prowadzona przez Internet. Wnioskodawca nabywa sprzedawany w ten sposób asortyment zarówno na terytorium kraju jak i na terytorium Unii Europejskiej, a także poza terytorium Unii Europejskiej. W roku 2014 Wnioskodawca złożył u swojego dostawcy prowadzącego działalność w Chinach zamówienie na towar, który to towar miał podlegać dalszej odsprzedaży przez Wnioskodawcę. Towar miał zostać dostarczony Wnioskodawcy z Chin. Wnioskodawca otrzymał fakturę z dnia 10 kwietnia 2014 r. na zakup przedmiotowego towaru. W dniu 4 listopada 2014 r. Wnioskodawca dokonał przelewem częściowej zapłaty za zamówiony towar. Pozostała część zapłaty miała nastąpić po sfinalizowaniu transakcji. Do chwili obecnej chińska firma nie dostarczyła jednak towaru Wnioskodawcy, z przyczyn niebędących zawinionymi przez Wnioskodawcę. Na obecną chwilę chiński przedsiębiorca nie istnieje. Z wiadomości uzyskanych z ogólnie dostępnych źródeł, chiński przedsiębiorca zbankrutował. Wnioskodawca posiada potwierdzenie dokonania przelewu i fakturę wystawioną przez chińskiego kontrahenta dotyczącą zamówionego towaru, a ponadto sporządził dokument na okoliczność powstałej straty, tj. protokół szkód, który określa rodzaj szkody, jej ilość, wartość, przyczynę powstania straty, podpis osób uprawnionych oraz datę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00