Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 12.04.2017, sygn. 0461-ITPP1.4512.190.2017.1.MN, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0461-ITPP1.4512.190.2017.1.MN
Obowiązek ustalania proporcji na podstawie art. 86 ust. 2a 2h ustawy przy odliczaniu podatku od wydatków związanych z infrastrukturą związaną z zaopatrzeniem w wodę oraz odprowadzaniem ścieków po centralizacji rozliczeń VAT Gminy i jej jednostek.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 22 lutego 2017 r. (data wpływu 24 lutego 2017 r.) uzupełnionym w dniu 31 marca 2017 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego od wydatków związanych z infrastrukturą związaną z zaopatrzeniem w wodę oraz odprowadzaniem ścieków, po centralizacji rozliczeń VAT Gminy i jej jednostek jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24 lutego 2017 r. został złożony, ww. wniosek, uzupełniony w dniu 31 marca 2017 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego od wydatków związanych z infrastrukturą związaną z zaopatrzeniem w wodę oraz odprowadzaniem ścieków, po centralizacji rozliczeń VAT Gminy i jej jednostek.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina na podstawie art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (Dz. U. poz. 1454) z dniem 1 stycznia 2017 r. dokonała centralizacji rozliczeń podatku VAT. Gmina jako jednostka samorządu terytorialnego, prowadzi działalność niepodlegającą podatkowi od towarów i usług oraz działalność gospodarczą opodatkowaną i zwolnioną. W zakresie dostarczania wody oraz odprowadzania ścieków Gmina świadczy usługi dla mieszkańców oraz osób prowadzących działalność gospodarczą. Gmina dostarcza również wodę i odbiera ścieki od swoich jednostek budżetowych. Do dnia 31 grudnia 2016 r. rozliczenia z jednostkami budżetowymi w zakresie tych usług odbywały się na podstawie faktur VAT. Gmina w zakresie prowadzonej gospodarki wodno-ściekowej, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, korzystała z pełnego prawa odliczenia podatku naliczonego od podatku należnego. Będąca własnością Gminy infrastruktura kanalizacyjna i wodociągowa wykorzystywana była wyłącznie do czynności opodatkowanych podatkiem VAT w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Od 1 stycznia 2017 r., czyli po dokonaniu centralizacji VAT, jednostki budżetowe podległe Gminie z tytułu dostawy wody i odbioru ścieków są obciążane notami księgowymi.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right