Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 23.06.2016, sygn. IPPP1/4512-327/16-2/KC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/4512-327/16-2/KC
w zakresie uznania kosztów dodatkowych związanych z kredytem na zakup samolotów za element podstawy opodatkowania dostawy tych samolotów oraz prawa do odliczenia.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 oraz art. 14r ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku wspólnym z dnia 18 kwietnia 2016 r. (data wpływu 19 kwietnia 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania kosztów dodatkowych związanych z kredytem na zakup samolotów za element podstawy opodatkowania dostawy tych samolotów oraz prawa do odliczenia - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 kwietnia 2016 r. wpłynął ww. wniosek wspólny o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania kosztów dodatkowych związanych z kredytem na zakup samolotów za element podstawy opodatkowania dostawy tych samolotów oraz prawa do odliczenia.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
B. Sp. z o.o. [Wnioskodawca lub Spółka] jest czynnym podatnikiem podatku VAT w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej polegającej na oddawaniu środków trwałych, do używania na podstawie umów leasingu. W ramach tej działalności w kwietniu 2006 r. Spółka zawarła z X. S.A. cztery umowy leasingu finansowego samolotów E. Zgodnie z każdą z przedmiotowych umów, w okresie trwania leasingu odpisów amortyzacyjnych dla celów podatku dochodowego od osób prawnych dokonuje korzystający. Ponadto, samoloty zostały odebrane przez Spółkę od ich producenta oraz wydane przez B. na rzecz X w Brazylii, w efekcie to X był odpowiedzialny za ich transport, zgłoszenie i dokonanie importu przedmiotowych samolotów na terytorium Unii Europejskiej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right