Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 28-10-2024
Porada aktualna na dzień 28-10-2024
Data publikacji: 2024-10-25

Kiedy należy rozliczyć faktury korygujące w przypadku zaginięcia przesyłki lub odmowy przyjęcia towaru

PROBLEM

Zdarza się, że wystawiamy fakturę VAT na dostawę towarów i po dwóch lub trzech miesiącach, czyli już po złożeniu JPK_V7M za dany miesiąc otrzymujemy informację, że przesyłka zaginęła, albo, że kontrahent odmówił przyjęcia towaru. Wystawiamy wówczas fakturę korygującą, ponieważ w naszym zintegrowanym systemie informatycznym nie ma możliwości anulowania faktury. Dokonujemy korekt JPK_V7M za miesiąc, w którym wykazaliśmy sprzedaż, nie wykazując w nim ani faktury pierwotnej ani faktury korygującej "stornującej" tą fakturę. Czy nasze postępowanie jest prawidłowe?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00