Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 07.06.2016, sygn. IPPP3/4512-202/16-4/KP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/4512-202/16-4/KP

Dokumentowanie usługi marketingowej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 8 marca 2016 r. (data wpływu 11 marca 2016 r.) uzupełnionym w dniu 5 maja 2016 r. (data wpływu 9 maja 2016 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 25 kwietnia 2016 r. (skutecznie doręczone w dniu 28 kwietnia 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania usługi marketingowej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 marca 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania usługi marketingowej.

Wniosek uzupełniony został pismem z dnia 4 maja 2016 r. (data wpływu 9 maja 2016 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z dnia 25 kwietnia 2016 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca w ramach działalności gospodarczej świadczy usługę marketingową dla firm, polegającą na całościowym przygotowaniu produktu do wsparcia sprzedaży. W tym celu Wnioskodawca kupuje alkohol, wina itp. produkty na co posiada stosowne koncesje, a następnie po uzgodnieniu ze zleceniodawcą podejmuje działania polegające na spersonalizowaniu produktu. To znaczy z butelek ściągane są istniejące etykiety a nakładane są nowe spersonalizowane. Wnioskodawca opracowuje ich wzór, wykonuje projekt, druk a następnie nakłada. Dodatkowo na butelkach po wcześniejszym opracowaniu grafiki i wzoru nanoszony jest nadruk laserowy. Zatem usługa marketingowa polega na zdjęciu etykiety standardowej, opracowaniu nowej etykiety, przygotowaniu grafiki, wydruku, matryc, przyklejeniu na butelkę i zapakowaniu, a także opracowaniu grafiki, logotypów i nadrukowaniu laserowo dedykacji. Całość kilkunastu, kilkudziesięciu czynności Wnioskodawca fakturuje jako całość usługi czyli jako usługa marketingowa i dołącza do faktury stosowne wz-tki na alkohol. Wnioskodawca stosuje taki sposób albowiem żaden program do fakturowania nie ma aż tylu pól. Poza tym na usługę wchodzi kilkadziesiąt czynności i fakturowanie poszczególnych składników powodowałoby, że faktura na jedną usługę wyglądałaby jak książka. Dodatkowo ta jedna faktura dokumentująca usługę stanowi zespół czynności dla jednego kontrahenta i w jednym celu co stanowi według ekonomii jedną całość.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00