Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 12.09.2016, sygn. ILPP3/4512-1-34/16-3/JKu, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP3/4512-1-34/16-3/JKu

Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Gminy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy przedstawione we wniosku z dnia 27 lipca 2016 r. (data wpływu 1 sierpnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Gminy jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 sierpnia 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Gminy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina jako jednostka samorządu terytorialnego ubiega się o przyznanie pomocy ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020, Poddziałanie 3.11: Strategie niskoemisyjne w miastach subregionalnych. Planowany przez Gminę projekt będzie zatytułowany: Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Gminy i ma polegać na przebudowie węzła przesiadkowego głównego przystanku w miejscowości. Gmina rozważa możliwość odliczenia podatku VAT naliczonego zawartego w cenie zakupu wszelkich towarów i usług nabywanych w związku z wykonaniem przedmiotowego zadania. Brak możliwości takiego odliczenia pozwoli na uznanie podatku naliczonego VAT za wydatek kwalifikowany projektu i objęcie go finansowaniem ze środków europejskich. Gmina będzie jednak musiała przedstawić indywidualną interpretację prawa podatkowego potwierdzającą brak możliwości odliczenia podatku od towarów i usług. Przedmiotem planowanego zadania ma być przebudowa węzła przesiadkowego głównego przystanku w miejscowości. W ramach tego zadania będą wykonane między innymi: roboty rozbiórkowe (nawierzchnie jezdni z masy bitumicznej i nawierzchnie chodników), podbudowy, nawierzchnie chodników z płyt kamiennych i kostki granitowej, nawierzchnie jezdni z kostki rzędowej granitowej o wysokości 19/21, kompleksowe odwodnienie terenu, oświetlenie terenu, wybudowana wiata przystankowa wraz z toaletą i miejscem na punkt informacji turystycznej, zagospodarowanie terenu zielonego, wykonanie innych niezbędnych elementów małej architektury oraz przebudowa lub likwidacja linii telekomunikacyjnej i energetycznej naziemnej na kablową podziemną. Gmina jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Faktury zakupu na poniesione wydatki będą wystawiane na Gminę. Gmina realizując projekt będzie wykonywała własne zadania nałożone na nią przez ustawę z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, a tym samym nie będzie prowadziła sprzedaży opodatkowanej podatkiem VAT towarów ani usług związanych z realizowaną inwestycją. Gmina nie będzie mogła więc odzyskać w całości, ani w części podatku VAT poniesionego na realizowaną inwestycję zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. Nr 54, poz. 535, z późn. zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00