Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 06.09.2016, sygn. ILPP4/4512-1-160/16-4/JN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/4512-1-160/16-4/JN

Podatek od towarów i usług w zakresie dokumentacji uprawniającej do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o. przedstawione we wniosku z dnia 14 czerwca 2016 r. (data wpływu 20 czerwca 2016 r.) uzupełnionym pismem z dnia 16 sierpnia 2016 r. (data wpływu 23 sierpnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentacji uprawniającej do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 czerwca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentacji uprawniającej do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 16 sierpnia 2016 r. (data wpływu 23 sierpnia 2016 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujące stany faktyczne.

Wnioskodawca zajmuje się produkcją i sprzedażą wyrobów z tworzywa sztucznego na rynku polskim, do krajów Unii Europejskiej (wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów WDT) oraz poza UE. Sprzedaż do krajów UE odbywa się na różnych warunkach Incoterms, do podatników zarejestrowanych do transakcji wewnątrzwspólnotowej. W przypadku sprzedaży na warunkach EX Works (EXW) Wnioskodawca jako sprzedający jest zobowiązany do przygotowania towaru dla kupującego na terenie zakładu, odpowiednio zapakowanego do wysyłki (ustalona cena obejmuje załadunek towaru na środek transportu). Kupujący ponosi odpowiedzialność za wszelkie opłaty i ryzyka związane z wysyłką towaru od momentu wyjazdu z magazynu Wnioskodawcy, do przyjazdu do miejsca przeznaczenia wskazanego przez Kupującego. Wskazać należy, że to Kupujący organizuje transport i pokrywa koszty transportu. Po dokonaniu wysyłki Wnioskodawca gromadzi dokumentację potwierdzającą dokonanie WDT, tj. fakturę elektroniczną lub tradycyjną, specyfikację poszczególnych sztuk ładunku, przesłane w formie e-maila zwrotnego lub w postaci skanu w formacie PDF na adres poczty elektronicznej potwierdzenie wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, dokument transportowy CMR, a także korespondencję handlową z nabywcą, w tym jego zamówienie. Za potwierdzenie wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów rozumie się wysłanie do Klienta e-maila z pytaniem, czy otrzymał towar z przywołaniem numeru zamówienia lub faktury lub innego numeru identyfikującego dostawę, oraz otrzymanie twierdzącej odpowiedzi odbiorcy. Jest to również lista zbiorcza z wykazem dostaw za jakiś okres. W przypadku warunków EXW Wnioskodawca nie jest stroną umowy na przewóz towaru i nie może żądać przesłania podpisanego dokumentu CMR, a w przypadku wystąpienia o taki dokument nie otrzymuje go. Czasami Kupujący nie potwierdza otrzymania towaru, ponieważ jest to centrala dużej wielooddziałowej firmy i nie posiada takiej informacji, ale Wnioskodawca posiada potwierdzenie dostarczenia towaru od spedycji w formie e-maila lub wydruku z ich systemu komputerowego ewidencjonowania przesyłek.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00