Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 12.05.2016, sygn. ILPP2/4512-1-224/16-3/SJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/4512-1-224/16-3/SJ
Zwolnienie od podatku VAT dostawy nieruchomości.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy przedstawione we wniosku z 1 kwietnia 2016 r. (data wpływu 5 kwietnia 2016 r. r.) uzupełnionym pismem z 6 maja 2016 r. (data wpływu 9 maja 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT dostawy nieruchomości na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy o VAT jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 5 kwietnia 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT dostawy nieruchomości na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy o VAT. Wniosek uzupełniono 9 maja 2016 r. o wskazanie adresu elektronicznego do doręczeń.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT).
W 2010 r. Gmina zakupiła nieruchomość zabudowaną budynkiem byłej gazowni który miał być przeznaczony po przeprowadzeniu prac adaptacyjnych i zmianie sposobu użytkowania na komunalne lokale mieszkalne. Transakcja podlegała zwolnieniu z VAT.
Nieruchomość gruntowa, na której posadowiony jest budynek, jest własnością Skarbu Państwa i jest oddana w użytkowanie wieczyste. Zbycie prawa użytkowania wieczystego na rzecz Gminy podlegało zwolnieniu z VAT w związku z zastosowaniem zwolnienia z VAT do dostawy budynku.
W latach 2010-2015 budynek nie był w ogóle użytkowany (tj. nie był użytkowany przez Gminę oraz nie był oddany w użytkowanie na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego). W latach 2011-2013 Gmina poniosła wydatki o charakterze bieżącym (nie inwestycyjnym) na stworzenie dokumentacji projektowej związanej z projektem rozbudowy i przebudowy budynku celem zmiany sposobu jego użytkowania na mieszkania. Wartość tych wydatków nie przekroczyła 30% wartości zakupionej nieruchomości, a Gminie nie przysługiwało prawo do odliczenia VAT od wydatków poniesionych w tym zakresie z uwagi na planowany związek tych wydatków z przyszłą działalnością Gminy w zakresie wynajmu mieszkań komunalnych, która podlega zwolnieniu z VAT. Tym samym, od dnia nabycia nieruchomości Gmina nie ponosiła żadnych wydatków na ulepszenie przedmiotowego budynku, w stosunku do których miałaby prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right