Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 15.06.2016, sygn. ITPP1/4512-281/16/BK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/4512-281/16/BK
Stawki podatku dla świadczonych usług.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 ze zm.) oraz § 6 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko & przedstawione we wniosku z dnia 19 kwietnia 2016 r., (data wpływu 22 kwietnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla świadczonych usług jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 22 kwietnia 2016 r. został złożony wniosek, o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla świadczonych usług.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca prowadząc pozarolniczą działalność gospodarczą pozostaje czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W ramach prowadzonej działalności opodatkowanej świadczy między innymi usługi w zakresie wykonawstwa robót budowlanych. Wnioskodawca ubiega się o otrzymanie do wykonania zlecenia, którego przedmiotem pozostaje wykonanie prac budowlanych w zakresie przebudowy i rozbudowy istniejącego budynku gospodarczego wraz ze zmianą sposobu użytkowania na dom pielgrzyma w ramach pozwolenia na budowę wydanego przez Starostę Powiatu w dniu 15 czerwca 2015. Inwestorem prac w zakresie przedmiotu sprawy pozostaje osoba prawna - Parafia Rzymskokatolicka pw. ..z siedzibą w .Powiat. Zgodnie z przedstawionym przez inwestora projektem inwestycja została zdefiniowana jako . - obiekt posiadający 17 jednostek mieszkalnych dostosowanych do samoobsługi wraz z wyznaczonym miejscem do sporządzania posiłków (we własnym zakresie) oraz biura. Jak wynika z przedłożonego projektu i określonej wyżej decyzji - pozwolenia na budowę, łączna powierzchnia obiektu przedstawiać się będzie w sposób następujący: 419,18 m - zajmują pomieszczenia mieszkalne, 44,11 m zajmuje pomieszczenie biurowe, 10,72 m zajmują pomieszczenia pomocnicze użytkowe (magazyn brudny, magazyn czysty), 52,62 m zajmują powierzchnie zaplecza socjalnego (sala wielofunkcyjna), 84,53 m zajmują pomieszczenia pomocnicze (kotłownia, garaże, pomieszczenie gospodarskie), zaś pozostałą powierzchnię zajmują ciągi komunikacyjne. Łączna powierzchnia użytkowa obiektu po przebudowie wyniesie 753,78 m, z czego obliczona zgodnie z treścią punktu 2 Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych wprowadzonej do stosowania rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. powierzchnia mieszkaniowa wyniesie około 601,16 m, co stanowi około 79,89% łącznej powierzchni użytkowej obiektu. Zgodnie z przywołaną wyżej Polską Klasyfikacją Budowlaną budynki mieszkalne są to obiekty budowlane, w których co najmniej połowa całkowitej powierzchni użytkowej jest wykorzystywana do celów mieszkalnych. W przypadkach, gdy mniej niż połowa całkowitej powierzchni użytkowej wykorzystywana jest na cele mieszkalne, budynek taki klasyfikowany jest jako niemieszkalny, zgodnie z jego przeznaczeniem. Na gruncie powyższego należy uznać, iż przedmiotowy dla sprawy obiekt stanowi budynek mieszkalny w rozumieniu Polskiej Klasyfikacji Budowlanej. Nadto klasyfikacja ta wyróżnia poniższe typy budynków mieszkalnych
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right