Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21.01.2016, sygn. ITPP2/4512-1081/15/AJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/4512-1081/15/AJ
Czy Miasto, jako inwestor będzie miało prawo do zastosowania korekty podatku naliczonego w związku ze zmianą przeznaczenia infrastruktury wskutek rozpoczęcia wykorzystywania jej do świadczenia usług opodatkowanych VAT ?
Jaką część podatku naliczonego wynikającego z wydatków związanych z budową infrastruktury Miasto ma prawo odliczyć w przyszłości, w związku ze zmianą przeznaczenia infrastruktury w 2014 r.?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 21 maja 2014 r. (data wpływu 19 listopada 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia w drodze korekty podatku naliczonego związanego ze zrealizowaną inwestycją polegającą na budowie kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej z pompownią (infrastruktura) jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 listopada 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia w drodze korekty podatku naliczonego związanego ze zrealizowaną inwestycją polegającą na budowie kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej z pompownią (infrastruktura).
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Miasto prowadziło inwestycję - B. (infrastruktura). Miasto jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Inwestycja była realizowana w latach 2012-2013. Infrastruktura została przekazana do bezpłatnego użytkowania spółce W. Sp. z o. o. protokołem odbioru w dniu 20 sierpnia 2013 r. W związku z faktem, że po wybudowaniu infrastruktura początkowo nie służyła Miastu do wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT, dotychczas Miasto nie dokonywało odliczeń VAT naliczonego z faktur dokumentujących poniesione wydatki. Miasto rozważa zawarcie ze spółką umowy dzierżawy należącej do Gminy infrastruktury. Spółka, jako zarejestrowany i czynny podatnik podatku od towarów i usług, świadczy i świadczyłaby nadal za pomocą infrastruktury usługi dla ludności, w tym usługi odprowadzenia ścieków. W praktyce miałoby się to odbywać w ten sposób, że Miasto zawarłoby ze spółką umowę dzierżawy. Z drugiej strony spółka świadczyłaby usługi odprowadzenia ścieków na rzecz mieszkańców miejscowości na podstawie zawartej z nimi umowy. Odpłatność za dzierżawę byłaby skalkulowana na poziomie kilkuset złotych rocznie ze względu na szczególne więzi ekonomiczne łączące spółkę i Miasto. Na tej podstawie Miasto, jako podatnik podatku od towarów i usług, opodatkowywałoby świadczenie usług na rzecz spółki zgodnie z obowiązującymi przepisami. W konsekwencji, w związku z planowaną zmianą przeznaczenia infrastruktury, Miasto rozważa dokonanie odliczeń części podatku naliczonego w drodze korekty, o której mowa w art. 91 ust. 7 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. Jednocześnie Miasto nie odliczyło wydatków poniesionych w trakcie inwestycji na infrastrukturę. Wszystkie faktury dokumentujące zakupy zostały wystawione na Urząd Gminy i Miasta ..., który jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right