Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22.10.2015, sygn. IPPP3/4512-625/15-2/ISZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/4512-625/15-2/ISZ
W zakresie sposobu określenia podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży towarów po cenie równiej cenie zakupu oraz w zakresie dokumentowania prowizji za sprzedawane towary.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 21 lipca 2015 r. (data wpływu 24 lipca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu określenia podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży towarów po cenie równiej cenie zakupu oraz w zakresie dokumentowania prowizji za sprzedawane towary - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24 lipca 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu określenia podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży towarów po cenie równiej cenie zakupu oraz w zakresie dokumentowania prowizji za sprzedawane towary.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Sp. z o.o. (dalej Spółka lub Wnioskodawca) działając jako podmiot niezależny posiadający wiedzę i doświadczenie w branży kosmetycznej zamierza zawrzeć z podmiotem trzecim mającym siedzibę w Szwajcarii K niepowiązanym ze Spółką w sposób bezpośredni lub pośredni kapitałowo, majątkowo ani osobowo umowę na dystrybucję kosmetyków (towarów), w ramach której Spółka jako wyłączny dystrybutor na terytorium Polski nabywać będzie kosmetyki od K lub innego podmiotu należącego do K SD oraz sprzedawać je będzie na obszarze Polski wyselekcjonowanym podmiotom detalicznym niebędącym finalnymi konsumentami (najprawdopodobniej będzie to jedna sieć handlowa) spełniającym warunki narzucone, przez grupę KC, lub na obszarze UE lub EOG lub Szwajcarii podmiotom detalicznym niebędącym finalnymi konsumentami spełniającym warunki narzucone przez grupę KC lub konsumentom finalnym. Spółka zawrze oddzielną umowę z podmiotami detalicznymi, na rzecz których dokonywać będzie sprzedaży. Między Spółką a podmiotami detalicznymi nie będą zachodzić powiązania kapitałowe, majątkowe ani osobowe, w tym nie zaistnieją powiązania majątkowe ani rodzinne pomiędzy osobami pełniącymi funkcje zarządzające, nadzorcze lub kontrolne.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right