Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 25.02.2015, sygn. IPPP3/443-1197/14-2/IG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-1197/14-2/IG
1. Czy i jak na gruncie podatku VAT powinna być opodatkowana i udokumentowana sprzedaż voucherów ?2. W jaki sposób Spółka powinna opodatkowywać sprzedaż karnetów prepaidowych, które umożliwiać będą obok dotychczas oferowanych usług również zakup voucherów?3. Jak powinno być dla celów VAT opodatkowane i udokumentowane wynagrodzenie spółki za pośrednictwo w sprzedaży voucherów?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 1 grudnia 2014 r. (data wpływu 3 grudnia 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży voucherów, sprzedaży karnetów prepaidowych, które umożliwiać będą zakup voucherów oraz stawki podatku dla pośrednictwa w sprzedaży voucherów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 3 grudnia 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży voucherów, sprzedaży karnetów prepaidowych, które umożliwiać będą zakup voucherów oraz stawki podatku dla pośrednictwa w sprzedaży voucherów.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe:
Spółka S.A. (dalej Spółka, Wnioskodawca) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT. Spółka prowadzi sprzedaż m.in. karnetów dających prawo do skorzystania z usług związanych ze sportem i rekreacją, poprawą zdrowia i urody. Karnety te upoważniają uprawnionych użytkowników do osobistego korzystania z usług świadczonych przez Partnerów w zakresie i czasie właściwym dla konkretnego programu, dostępnego w ramach zakupionego przez nabywcę Karnetu. Zakres możliwych do wykorzystania w ramach Karnetu usług może zawierać zarówno usługi z zasady opodatkowane wg. stawki VAT 23%, jak i stawki 8% lub też tzw. karnety mieszane (obie stawki). W przypadku karnetów mieszanych w momencie sprzedaży karnetu nie da się ustalić, z których usług skorzysta użytkownik. Każda z oferowanych usług jest odrębną usługą i nie jest możliwe stwierdzenie, iż jedna z nich jest usługą podstawową (dominująca), a inne to usługi pomocnicze, gdyż usługi te są zupełnie odmienne pod względem sposobu i miejsca świadczenia oraz aktywności użytkownika. Biorąc pod uwagę powyższe, Spółka - zgodnie z uzyskaną przez nią interpretacją indywidualną z dnia 11 czerwca 2014 r. (IPPP2/433-258/14-2/BH), proporcjonalnie przypisuje usługom wchodzącym w skład karnetu odpowiednią stawkę VAT (2/3 - 8%, 1/3 - 23%).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right