Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 22.07.2015, sygn. IPTPP3/4512-198/15-2/OS, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP3/4512-198/15-2/OS

Czy prawidłowe jest planowane przez Spółkę przy dostawie towarów wydzielenie na faktura kosztów dostawy w oddzielnej pozycji opisanej jako koszty dostawy stanowiące integralną część towaru z uwzględnieniem ich proporcjonalnego podziału na konkretne stawki podatku VAT: 5% lub 23% w zależności od wartości sprzedanych towarów?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) w związku z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 28 maja 2015 r. (data wpływu 1 czerwca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości dokumentowania dostawy towarów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 czerwca 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości dokumentowania dostawy towarów.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka zwana dalej Spółką jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Zajmuje się wydawaniem podręczników i przewodników metodycznych dla nauczycieli, a także sprzedażą pomocy dydaktycznych i wyposażenia przedszkoli. Do każdej sprzedaży dodatkowo doliczane są koszty dostawy książek i pomocy do klienta. Usługi dostawy przesyłek są realizowane przez specjalistyczne firmy kurierskie, stosujące stawkę VAT w wysokości 23%. Koszty tych dostaw są ponoszone przez Spółkę na podstawie zbiorczych faktur wystawianych przez ww. firmy Wystawiając fakturę sprzedaży koszt dostawy netto przesyłki Spółka dodaje proporcjonalnie do wartości netto towarów w przesyłce, co oznacza, że dostawa opodatkowana jest taką stawką VAT jaka obowiązuje przy sprzedaży danego towaru (książki 5%, pomoce dydaktyczne 23%). Według art. 29a ust. 6 ustawy o VAT gdy cena określona dla dostawy towaru uwzględnia koszt dostawy, wówczas koszt dostawy należy włączyć do podstawy opodatkowania. Tak też Spółka robiła dotychczas. Jednakże chcąc poszerzyć rynek zbytu Spółka zamierza współpracować ze znanymi sieciami handlowymi. Sieci te w swoich sklepach internetowych pokazują koszty transportu jako oddzielną pozycję. Przekierowanie takiego zamówienia do systemu finansowo księgowego Wnioskodawcy będzie generowało różnice z zaokrągleń, a co za tym idzie zapłata uiszczona przez klienta na podstawie zamówienia ze sklepu internetowego będzie różniła się od kwoty brutto wygenerowanej przez Spółkę faktury. Nie będzie więc możliwości automatycznego rozliczania zapłaty z fakturą jak to ma miejsce dzisiaj. Poza tym powstaną drobne różnice na saldach kontrahentów mimo całkowitej zapłaty przez klienta za zamówienie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00