Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20.11.2015, sygn. ILPP2/4512-1-727/15-2/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/4512-1-727/15-2/MN
Prawidłowe postępowanie w sytuacji, gdy Spółka skorzystała z ulgi na złe długi, po czym zobowiązana została nakazem sądowym do skorygowania podstawy opodatkowania i podatku należnego wynikającego z faktur pierwotnych.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z 24 września 2015 r. (data wpływu 29 września 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług:
- jest prawidłowe w zakresie korekty podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku należnego w odniesieniu do nieściągalnych wierzytelności;
- jest nieprawidłowe w zakresie terminu dokonania korekty podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku należnego w odniesieniu do nieściągalnych wierzytelności.
UZASADNIENIE
W dniu 29 września 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku należnego w odniesieniu do nieściągalnych wierzytelności.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest spółką, której właścicielem i jedynym udziałowcem (100%) jest Gmina. W ramach działalności gospodarczej Spółka świadczy m.in. usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych.
W dniu 3 lipca 2013 r. Spółka, po wygranym postępowaniu przetargowym, podpisała z Gminą umowę, której przedmiotem było świadczenie usług związanych z odbieraniem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy. Na jej podstawie Zamawiający (Gmina) zobowiązał się do zapłaty za wykonaną usługę, tj. za faktycznie odebrane i zagospodarowane w ramach postanowień umowy ilości odpadów, według wartości miesięcznego rozliczenia stanowiącego iloraz ilości zebranych i zagospodarowanych odpadów z terenu Gminy i jednostkowego kosztu odbioru, transportu i zagospodarowania odpadu kwota ustalona w formularzu ofertowym, tj. cena z postępowania przetargowego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right