Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 25.06.2015, sygn. ILPP1/4512-1-237/15-6/JSK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/4512-1-237/15-6/JSK
Opodatkowanie dostawy centrum handlowego.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 27 marca 2015 r. (data wpływu 31 marca 2015 r.), uzupełnionym pismami: z dnia 24 kwietnia 2015 r. (data wpływu 28 kwietnia 2015 r.) oraz z dnia 7 maja 2015 r. (data wpływu 11 maja 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży Nieruchomości jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 31 marca 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży Nieruchomości. Wniosek uzupełniono w dniach: 28 kwietnia 2015 r. oraz 11 maja 2015 r. o doprecyzowanie opisu sprawy oraz o pełnomocnictwo dla osoby podpisanej na uzupełnieniu wniosku.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka z ograniczona odpowiedzialnością z siedzibą w Polsce (dalej: Wnioskodawca, Zainteresowany, Spółka lub Zbywca) jest podatnikiem VAT prowadzącym m.in. działalność gospodarczą w zakresie handlu detalicznego w sklepach wielkopowierzchniowych, a także zarządzania i wynajmu lokali w galeriach handlowych.
Działalność Zbywcy w zakresie handlu polega na kompleksowej obsłudze handlu prowadzonego w posiadanych przez siebie hipermarketach. W tym celu Zbywca jest stroną szeregu umów kluczowych z punktu widzenia tego rodzaju biznesu. W szczególności Zbywca jest stroną umów z dostawcami dotyczącymi towarów oferowanych klientom w ramach handlu w hipermarketach, usług magazynowych, usług logistycznych związanych z kluczowym aspektem prowadzonego przez Zbywcę biznesu, tj. sprzedaży towarów w sklepach wielkopowierzchniowych. Zbywca jest także stroną umów dotyczących marketingu i PR związanych z prowadzoną przez siebie działalnością obejmującą przygotowanie materiałów promocyjnych i dbanie o wizerunek w mediach.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right