Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 23.12.2014, sygn. IPPP2/443-979/14-3/BH, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-979/14-3/BH
W przypadku gdy świadczenie ogranicza się jedynie do zapewnienia zakwaterowania i brak jest innych usług, nie można stosować procedury szczególnej określonej w art. 119 ustawy. Tym samym samodzielna usługa hotelowa powinna być opodatkowana na zasadach ogólnych.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy - przedstawione we wniosku z dnia 25 września 2014 r. (data wpływu 6 października 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu określania podstawy opodatkowania świadczonych usług zakwaterowania w pokojach hotelowych osób wskazywanych przez NBP wraz z usługami świadczonymi w związku z korzystaniem z miejsca noclegowego, np. zamówieniem wyżywienia jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 6 października 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu określania podstawy opodatkowania świadczonych usług zakwaterowania w pokojach hotelowych osób wskazywanych przez NBP wraz z usługami świadczonymi w związku z korzystaniem z miejsca noclegowego, np. zamówieniem wyżywienia.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca (Podatnik), świadczy usługi w zakresie projektowania i realizacji programów motywacyjnych i wyjazdów incentive dla pracowników, partnerów biznesowych i konsumentów. W zależności od charakteru grupy i celów klienta organizuje: dla pracowników - wyjazdy motywacyjne, integracyjne, spotkania firmowe, programy CSR, wyjazdy na szkolenia, konferencje, kongresy; dla partnerów biznesowych - wyjazdy na konferencje i kongresy, motywacyjne i integracyjne, spotkania okolicznościowe; dla konsumentów - nagrody wyjazdowe w konkursach i promocjach konsumenckich.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right