Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Interpretacja indywidualna z dnia 30.01.2014, sygn. IPPP1/443-1182/13-3/JL, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1182/13-3/JL

Wnioskodawca będzie dokonywał sprzedaży towarów w cenie promocyjnej w ramach programu lojalnościowego, co oznacza, że powyższa sprzedaż następować będzie po cenie uwzględniającej określony rabat na dany towar.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku (data wpływu 18 listopada 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia oraz określenia podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży towarów w cenach promocyjnych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 listopada 2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia oraz określenia podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży towarów w cenach promocyjnych.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca, zwany dalej Spółką, jest dystrybutorem profesjonalnych kosmetyków fryzjerskich, współpracuje z salonami fryzjerskimi. W swojej ofercie posiada także meble do salonów oraz akcesoria niezbędne w codziennej pracy fryzjerów. Spółka jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT, a jej podstawowa działalność podlega opodatkowaniu VAT wg stawki 23%. W celu zachęcenia klientów do nabywania jej towarów przez Internet oraz zwiększenia przywiązania właścicieli salonów fryzjerskich do marek kosmetyków dystrybuowanych przez Spółkę, S. planuje wprowadzić program lojalnościowy. Każdy zakup dokonywany przez jej klientów poprzez portal internetowy przeliczany będzie na punkty. Standardowo 1 zł wydana na produkty oferowane przez Spółkę to 1 punkt, w przypadku produktów objętych dodatkowymi promocjami 5zł = 1 punkt. Punkty podlegają sumowaniu i będą ważne przez jeden rok od momentu ich naliczenia. W tym czasie właściciel salonu fryzjerskiego może wymienić je na uprawnienie do zakupu towarów lub usług (zwanych dalej Nagrodami) po promocyjnej cenie, znacznie odbiegającej od ceny rynkowej. Wykaz Nagród znajduje się w specjalnie stworzonym katalogu, przy każdej Nagrodzie wskazana jest jej cena oraz ilość potrzebnych punktów. Nagrodami w programie lojalnościowym będą kursy fryzjerskie prowadzone w kraju i za granicą, wyjazdy wakacyjne, wybrane meble fryzjerskie oraz akcesoria fryzjerskie, takie jak szczotki, suszarki. Ceny za oferowane usługi i produkty będą określone na niskim poziomie, znacznie odbiegającym od ceny rynkowej, gdyż przyjmuje się, że są formą rabatu naturalnego. Właściciel salonu, po uzbieraniu odpowiedniej ilości punktów, będzie wskazywał Nagrodę, którą zamierza nabyć. W momencie wymiany punktów na Nagrodę Spółka wystawi fakturę na cenę Nagrody określoną w katalogu nagród. Do wartości nagrody zostanie doliczony podatek VAT wg obowiązującej stawki. Program jest adresowany wyłącznie do osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00