Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 10.01.2014, sygn. IPTPP1/443-798/13-2/MG, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP1/443-798/13-2/MG

Prawidłowość ustalenia proporcji do celów rozliczenia podatku VAT.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 14 października 2013 r. (data wpływu 21 października 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości ustalenia proporcji do celów rozliczenia podatku VAT za 2012 r. jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 października 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości ustalenia proporcji do celów rozliczenia podatku VAT za 2012 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina jest jednostką samorządu terytorialnego, zarejestrowanym od 2000 r., czynnym podatnikiem podatku VAT w zakresie umów cywilnoprawnych.

Gmina realizuje wspólnie z urzędem Marszałkowskim Województwa projekt pn. . Celem nadrzędnym projektu jest podniesienie bezpieczeństwa sieci teleinformatycznych w JST, a także stworzenie nowoczesnego systemu wspomagającego zarządzanie jednostkami samorządowymi wraz z elektronicznym systemem obiegu dokumentów dla JST w całym Województwie. Projekt dofinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 20072013.

Faktury związane z realizacją inwestycji są wystawiane na Gminę z zastosowaniem nr NIP nadanego Gminie. Realizowane w ramach projektu zadanie należy do zadań własnych Gminy wymienionych w katalogu zadań art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym. Podstawą prawną działania jest Uchwała Rady Miejskiej w sprawie przystąpienia do projektu inwestycyjnego pn. i zabezpieczenia wkładu własnego. Z uwagi na fakt, iż sprzęt pozyskany w ramach realizowanego projektu będzie wykorzystywany do czynności w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, jak i czynności, w związku z którymi takie prawo nie przysługuje Gmina realizuje sprzedaż ze stawką zwolnioną, jak również czynności nie podlegających ustawie o VAT i jednocześnie nie jest możliwe wyodrębnienie całości lub części kwot podatku naliczonego, w stosunku do których Gminie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, w celach prawidłowego rozliczenia podatku VAT zarówno z Urzędem Skarbowym jak Urzędem Marszałkowskim Województwa, Gmina miała prawo, zgodnie z interpretacją indywidualną IPTPP1/443-402/12-5/AK z dnia 27 sierpnia 2012 r. wydaną w imieniu Ministra Finansów przez Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi, pomniejszyć kwotę podatku należnego o taką część kwoty podatku naliczonego, którą można proporcjonalnie przypisać czynnościom, w stosunku do których przysługuje prawo do odliczenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00