Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 17.09.2014, sygn. ITPP1/443-686/14/AJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-686/14/AJ

Sposób dokonania korekty sprzedaży zaewidencjonowanej przy zastosowaniu kasy rejestrującej w przypadku zwrotu.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 18 czerwca 2014 r. (data wpływu 18 czerwca 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu dokonania korekty sprzedaży zaewidencjonowanej przy zastosowaniu kasy rejestrującej w przypadku zwrotu biletów jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 czerwca 2014 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu dokonania korekty sprzedaży zaewidencjonowanej przy zastosowaniu kasy rejestrującej w przypadku zwrotu biletów.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca Centrum jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług.

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej podatnik sprzedaje bilety, które uprawniają nabywcę do zwiedzania Centrum. Bilety są opodatkowane stawką 8%. Sprzedaż biletów na rzecz osób fizycznych jest ewidencjonowana za pomocą kasy rejestrującej. Cała sprzedaż biletów jest prowadzona w specjalnie do tego celu wdrożonym systemie. Klient dokonując rezerwacji i opłacając ją zgodnie z regulaminem ma możliwość zwrotu maksymalnie 3 biletów na każde 20 zakupionych. Zwrot należności klientom za zakupione bilety następuje na podstawie biletu oraz dokumentu potwierdzającego zakup czyli paragonu fiskalnego lub faktury.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00