Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 11.06.2014, sygn. ITPP1/443-283/14/AJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-283/14/AJ
Zwolnienie od podatku czynności reklamowych i informacyjnych świadczonych na rzecz banku.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 6 marca 2014 r. (data wpływu 17 marca 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku czynności reklamowych i informacyjnych świadczonych na rzecz banku jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 marca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku czynności reklamowych i informacyjnych świadczonych na rzecz banku.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Prowadzi Pan działalność gospodarczą, polegającą na pośrednictwie finansowym. Na podstawie umowy o współpracy z bankiem zajmuje się Pan zawieraniem na jego zlecenie umów kredytu konsumenckiego oraz innych produktów finansowych innych podmiotów oferowanych przez ten bank. Nie prowadzi Pan działalności gospodarczej w innym zakresie. Za wykonane usługi otrzymuje Pan wynagrodzenie prowizyjne, które jest ustalane jako odsetek od zawartych kontraktów. W ramach tej umowy musi Pan również zajmować się promocją tych produktów. Załącznik do umowy zobowiązuje Pana do podejmowania działań reklamowych o zasięgu lokalnym, czyli takich, które będą ściągać klientów do Pana punktu. Działania reklamowe i informacyjne polegają na zlecaniu podmiotom zewnętrznym akcji rozdawania ulotek, plakatowania lokalu i okolicy, rozdawaniu drobnych gadżetów reklamowych lub zamieszczaniu reklam w lokalnych mediach. Pomimo że taka reklama przysparza klientów, a tym samym zwiększa Pana przychody, to bank w zakresie limitu zwraca część kosztów poniesionych na działania informacyjne i reklamowe . Zgodnie z § 7 pkt 3 załącznika do aneksu umowy, zaakceptowane koszty refakturuje Pan na bank. Do tej pory był to rachunek, gdyż był Pan zwolniony podmiotowo z podatku, otrzymywał Pan zwrot kosztów związanych z działaniami reklamowymi informacyjnymi.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right