Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 28.08.2013, sygn. IPPP1/443-560/13-2/PR, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-560/13-2/PR
uznanie usługi utrzymania infrastruktury za usługę o charakterze ciągłym, oraz określenia momentu powstania obowiązku podatkowego
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 10.06.2013 r. (data wpływu 12.06.2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania usługi utrzymania infrastruktury za usługę o charakterze ciągłym, oraz określenia momentu powstania obowiązku podatkowego jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12.06.2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania usługi utrzymania infrastruktury za usługę o charakterze ciągłym, oraz określenia momentu powstania obowiązku podatkowego.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Sp. z o.o. (zwana dalej: Spółką lub Podatnikiem) zawarła dnia 28 listopada 2012 r. umowę (zwana dalej: Umową) ze Skarbem Państwa Urzędem Geodezji i Kartografii, w wyniku wyboru oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Przedmiotem tej Umowy jest świadczenie usługi utrzymania infrastruktury oraz świadczenie usług w ramach asysty powdrożeniowej (par. 1). Dnia 28 listopada 2012 r. przystąpiono do realizacji Umowy. Za wykonane usługi Spółka wystawiła comiesięczne faktury, traktując usługę utrzymania infrastruktury jako usługę o charakterze ciągłym. Jednocześnie, po wystawieniu faktury za dany miesiąc, Spółka raportowała wykonanie tej usługi - zgodnie z par. 4 ust. 1 Umowy i rozdziałami 12 i 15 Załącznika Nr 1 do Umowy. Zgodnie z tymi postanowieniami, w zakresie istotnym dla przedmiotu stanu faktycznego: Wykonawca będzie raportował sposób realizacji usług serwisu Systemu zgodnie z uzgodnioną procedurą i szablonem, w cyklu miesięcznym. Raport będzie zawierać w szczególności sumę czasów naprawy oraz obsługi zgłoszeń do usług Systemu w podziale na usługi Systemu, za ostatni miesiąc. W przypadku przekroczeń w raporcie opisane są okoliczności i przyczyny zaistnienia przekroczeń.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right