Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 28.03.2013, sygn. IPPP1/443-29/13-2/AS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-29/13-2/AS

sposób dokumentowania przyznanych rabatów oraz skont

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 04.01.2013 r. (data wpływu 10.01.2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu dokumentowania przyznanych rabatów oraz skont jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10.01.2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu dokumentowania przyznanych rabatów oraz skont.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Sp. z o.o. (dalej: Spółka) jest polską spółką-córką niemieckiego koncernu B. (dalej B. GmbH) z siedzibą w D. Spółka w Polsce działa na rynku AGD, Przedmiotem działalności Spółki jest produkcja pralek, zmywarek, suszarek do ubrań oraz dystrybucja w Polsce sprzętu AGD .

W ramach prowadzonej działalności Spółka zawiera ze swoimi kontrahentami umowy handlowe dotyczące sprzedaży produktów produkowanych przez Spółkę i towarów będących w ofercie koncernu B. GmbH. Klientami Spółki są hurtownie sprzętu AGD, sieci handlowe, studia kuchenne, sklepy detaliczne etc. (dalej: Kontrahenci lub Klienci). Sprzedaż Spółki ma charakter masowy. Obrazuje to stwierdzenie, iż w trakcie każdego miesiąca Spółka na rzecz jednego kontrahenta może dokonywać od kilkudziesięciu do kilkuset dostaw, z których każda jest osobno fakturowana.

W celu podwyższenia wolumenu sprzedaży oraz przyśpieszenia terminów regulowania należności Spółka planuje wprowadzenie modyfikacji w zakresie stosowanego systemu rabatowego w zakresie rozliczeń z Kontrahentami (tzw. rabaty potransakcyjne, posprzedażne). Warunki handlowe, m.in. zasady powyższego systemu rabatowego będą co roku przedmiotem indywidualnych negocjacji z każdym Klientem, a następnie potwierdzane będą każdorazowo (z reguły w odniesieniu do danego roku) w załączniku do umowy handlowej z danym Kontrahentem (dalej: Zasady udzielania rabatów posprzedażnych). Zatem ogólne zasady współpracy regulowane będą umową obowiązującą przez cały okres współpracy do czasu wypowiedzenia lub zerwania. Natomiast uzgodnione mechanizmy zwiększenia sprzedaży, jako elementy podlegające zmianom, co najmniej raz na rok, będą uzgadniane w formie załącznika do umowy (aneksu do umowy obowiązującym przez wskazany przez strony okres czasu).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00