Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 04.03.2013, sygn. IPPP1/443-52/13-2/IGo, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-52/13-2/IGo

Przechowywanie faktur otrzymanych pocztą elektroniczną w formie papierowej oraz prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z takich faktur.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 14.01.2013r. (data wpływu 18.01.2013r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania faktur otrzymanych pocztą elektroniczną w formie papierowej oraz prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z takich faktur - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18.01.2013r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania faktur otrzymanych pocztą elektroniczną w formie papierowej oraz prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z takich faktur.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Sp. z o.o. (dalej Spółka), w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, otrzymuje od kontrahentów faktury VAT. W celu usprawnienia przepływu faktur Spółka rozważa zmianę stosowanego dotychczas sposobu otrzymywania faktur poprzez odstąpienie od ich otrzymywania w formie papierowej i zastąpienie ich fakturami przesyłanymi za pośrednictwem poczty elektronicznej w formacie PDF.

Faktury otrzymane za pośrednictwem poczty elektronicznej będą następnie wydrukowane. Spółka uwzględni VAT naliczony wynikający z w/w faktur w deklaracji VAT za miesiąc, w którym otrzymano fakturę lub w jednym z dwóch kolejno następujących po sobie miesięcy. Faktura będzie przechowywana w formie papierowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00