Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 13.08.2013, sygn. IBPP1/443-415/13/LSz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-415/13/LSz

Rozliczenia faktury korygującej w przypadku posiadania potwierdzenia jej odbioru.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 6 maja 2013r. (data wpływu 8 maja 2013r.), uzupełnionym pismem z dnia 22 lipca 2013r. (data wpływu 23 lipca 2013r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości rozliczenia faktury korygującej w przypadku posiadania potwierdzenia jej odbioru jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 maja 2013r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości rozliczenia faktury korygującej w przypadku posiadania potwierdzenia jej odbioru.

Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 22 lipca 2013r. (data wpływu 23 lipca 2013r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu Nr IBPP1/443-415/13/LSz i Nr IBPBI/1/415-447/13/BK z dnia 12 lipca 2013r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

W lutym 2012 roku Wnioskodawca nabył maszynę do produkcji woreczków plastikowych i zawarł umowę najmu z przedsiębiorcą, który miał używać tej maszyny w procesie produkcji woreczków. Jednocześnie Wnioskodawca zobowiązał się - w celu rozwoju przedsięwzięcia - do nabycia dwóch kolejnych maszyn. Te maszyny zostały zakupione w maju 2012 roku i oddane temu samemu przedsiębiorcy w najem.

Kontrahent Wnioskodawcy miał płacić mu za najem maszyn czynsz w wysokości 3.000 złotych na miesiąc. Czynsz ten był dokumentowany fakturami VAT, wystawianymi co miesiąc i ujmowanymi w składanych przez Wnioskodawcę deklaracjach VAT-7, oraz w podstawie opodatkowania podatkiem dochodowym. Niestety żadna z wystawionych faktur za czynsz nie została przez kontrahenta Wnioskodawcy uregulowana.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00