Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 27.08.2013, sygn. IBPP2/443-494/13/IK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-494/13/IK

podstawa opodatkowania podatkiem VAT dostawy nieruchomości gruntowej przeznaczonej pod zabudowę w ramach transakcji zamiany

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 24 maja 2013 r. (data wpływu 31 maja 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie podstawy opodatkowania podatkiem VAT dostawy nieruchomości gruntowej przeznaczonej pod zabudowę w ramach transakcji zamiany - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 maja 2013 r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie podstawy opodatkowania podatkiem VAT dostawy nieruchomości gruntowej przeznaczonej pod zabudowę w ramach transakcji zamiany.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Gmina S. jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT. Gmina zamierza dokonać zamiany prawa własności komunalnej nieruchomości gruntowej przeznaczonej pod zabudowę z osobą fizyczną, której nieruchomość również stanowi działkę przeznaczoną pod zabudowę. Na nieruchomości gruntowe będące przedmiotem zamiany jest opracowany plan zagospodarowania przestrzennego. Zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. 2010 r. Nr 102, poz. 651) nieruchomości stanowiące własność Skarbu Państwa oraz własność jednostki samorządu terytorialnego mogą być przedmiotem zamiany na nieruchomości stanowiące własność osób fizycznych lub osób prawnych. W przypadku nierównej wartości zamienianych nieruchomości stosuje się dopłatę, której wysokość jest równa różnicy wartości zamienianych nieruchomości. W przedstawionej sprawie wartości zamienianych nieruchomości określone w operacie szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego zostały oszacowane na taką samą kwotę, bez żadnych dopłat. Rzeczoznawca majątkowy, dokonujący wyceny zamienianych nieruchomości, w operacie szacunkowym zamieścił klauzulę, że wartość rynkowa nieruchomości nie zawiera w sobie żadnych obciążeń podatkowych, w tym podatku VAT. Przy szacowaniu nieruchomości rzeczoznawca określa wartość rynkową gruntu, a nie jego cenę. Wartość rynkowa wynikająca z operatu szacunkowego jest jedyną kwotą należną Gminie za nieruchomość. W umowie zawartej pomiędzy Gminą S. a osobą fizyczną dotyczącej zbywanej nieruchomości gruntowej przeznaczonej pod zabudowę ustalona cena będzie uwzględniać podatek od towarów i usług. Cena ta będzie odzwierciedleniem wartości rynkowej określonej przez rzeczoznawcę majątkowego w operacie szacunkowym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00