Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 25.06.2013, sygn. IBPP2/443-330/13/WN, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-330/13/WN
określenie podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży towarów lub usług po cenie promocyjnej
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 28 marca 2013r. (data wpływu do tut. organu 12 kwietnia 2013r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży towarów lub usług po cenie promocyjnej - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 kwietnia 2013r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży towarów lub usług po cenie promocyjnej.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca (dalej również Spółka) jest producentem i dystrybutorem produktów ropopochodnych w Polsce. Wnioskodawca wytwarza produkty (działa jako producent) oraz nabywa towary (działa jako dystrybutor), które następnie sprzedaje licznym kontrahentom detalicznym oraz hurtowym. W związku z dużą konkurencją na rynku Wnioskodawca prowadzi różnorakie akcje promocyjne skierowane do wszystkich klientów lub/i do określonego ich grona. Powyższe cele Wnioskodawca realizuje uatrakcyjniając swoją ofertę poprzez stosowanie różnego rodzaju działań wspierających sprzedaż, które w efekcie przełożyć się mogą na przychody Wnioskodawcy.
Zdarza się, że wskutek objęcia określonych towarów lub usług promocją cena ich sprzedaży zostaje czasowo ustalona na poziomie symbolicznym (np. 0,1 czy 1 PLN netto) i jest ona niższa niż koszt nabycia lub wytworzenia.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right