Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 20.03.2013, sygn. IPTPP2/443-1046/12-2/JN, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-1046/12-2/JN

Wyrażenie zgody na skrócenie terminu płatności w zamian za wynagrodzenie w postaci odsetek, nie stanowi świadczenia usług. Otrzymanie przez Wnioskodawcę określonej kwoty pieniężnej za skrócenie terminu płatności za dostarczony towar, stanowi w istocie rabat obniżający zgodnie z art. 29 ust. 4 ustawy wartość konkretnych dostaw udokumentowanych poszczególnymi fakturami, zmniejszający podstawę opodatkowania.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 14 grudnia 2012 r. (data wpływu 21 grudnia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT czynności wcześniejszej zapłaty za dostarczony towar w zamian za wynagrodzenie w postaci odsetek jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 grudnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT czynności wcześniejszej zapłaty za dostarczony towar w zamian za wynagrodzenie w postaci odsetek.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie obrotu biomasą. Dostawcami biomasy do Spółki są kontrahenci krajowi, którzy realizują dostawy na podstawie zawartych umów zlecenia (każdy z kontrahentów jako Zleceniobiorca, łącznie jako Zleceniobiorcy). Zapłata za zrealizowane dostawy dokonywana jest przez Spółkę na podstawie wystawionych przez Zleceniobiorców faktur, w terminie płatności wynikającym z umowy zlecenia zawartej przez Spółkę z danym Zleceniobiorcą. W praktyce jednak zdarzają się sytuacje, w których Zleceniobiorcy zwracają się do Spółki z prośbą o realizację płatności za dostarczoną biomasę w terminie krótszym, niż wynika to z postanowień umów zlecenia. W tym celu Wnioskodawca zawiera z zainteresowanym Zleceniobiorcą porozumienie dotyczące skrócenia terminu płatności za dostarczoną biomasę (Porozumienie). Porozumienie to po jego zawarciu staje się integralną częścią umów zawartych przez Spółkę ze Zleceniobiorcami.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00