Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 21.06.2013, sygn. ILPP2/443-1248/12-4/EN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1248/12-4/EN

Czy Spółka ma prawo obniżyć podstawę opodatkowania w kwartale, w którym faktura korygująca została dostarczona odbiorcy pośrednio, to jest za pomocą poczty elektronicznej oraz na adresy zamieszkania osób uprawnionych do reprezentowania go?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 6 grudnia 2012 r. (data wpływu 11 grudnia 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 13 grudnia 2012 r. (data wpływu 18 grudnia 2012 r.) oraz pismem z dnia 19 lutego 2013 r. (data wpływu 20 lutego 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obniżenia podstawy opodatkowania bez konieczności posiadania potwierdzenia odbioru faktury korygującej jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 grudnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obniżenia podstawy opodatkowania bez konieczności posiadania potwierdzenia odbioru faktury korygującej. Przedmiotowy wniosek uzupełniono w dniu 18 grudnia 2012 r. o dowód wpłaty oraz w dniu 20 lutego 2013 r. o pełnomocnictwo.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (dalej Spółka) prowadzi działalność handlową obejmującą m.in. dostawy materiałów budowlanych. W okresie lipiec-wrzesień 2012 r., na podstawie pisemnej umowy z jednym z klientów Spółka zaopatrywała go w kostkę brukową (wraz z paletami drewnianymi, będącymi ich opakowaniem), przy czym towar był dostarczany bezpośrednio od dostawcy Spółki do miejsca, wskazanego przez klienta. Miejsce to było miejscem składowania towaru. Towar transportowany był bezpośrednio do miejsca składowania przez dostawcę. Każda z dostaw była potwierdzana przez osobę upoważnioną przez Spółkę pokwitowaniem na dowodzie Wz wystawianym przez dostawcę. Po dostarczeniu całości zamówienia i sprawdzeniu oraz odebraniu go przez klienta, w dniu 1 października 2012 r. wystawiono fakturę sprzedaży, przy czym omyłkowo wystawiono ją z błędnymi danymi odbiorcy zamiast dla faktycznego nabywcy kostki fakturę wystawiono i wysłano innemu klientowi Spółki. Niezwłocznie po stwierdzeniu pomyłki wystawiona została prawidłowa faktura dla faktycznego nabywcy oraz faktura korygująca dla podatnika, któremu wystawiono błędną fakturę. Obie faktury prawidłowa i błędna ujęte zostały w rejestrze VAT za IV kwartał 2012 r., korektę Spółka zamierza rozliczyć również w IV kwartale 2012 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00