Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 25.10.2013, sygn. ITPP2/443-771/13/EK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-771/13/EK

Ustalenie podstawy opodatkowania z tytułu sprzedaży premiowej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 25 lipca 2013 r. (data wpływu 30 lipca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia podstawy opodatkowania z tytułu sprzedaży premiowej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 lipca 2013 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia podstawy opodatkowania z tytułu sprzedaży premiowej.

W złożonym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji i sprzedaży produktów chemii profesjonalnej (środków czyszczących). W celu promocji swoich towarów oraz wsparcia ich sprzedaży przeprowadza różnego rodzaju akcje intensyfikujące sprzedaż produktów. W szczególności akcje te mogą przyjmować postać tzw. sprzedaży premiowej skierowanej do klientów na terenie kraju, np. hurtowni itp. Spółka nie opracowuje żadnego pisemnego regulaminu, określającego zasady danej akcji. O propozycji dokonania tzw. sprzedaży premiowej decyduje każdorazowo - uprzednio dokonując analizy znaczenia marketingowego konkretnej transakcji - oferując konkretnemu kontrahentowi nabycie określonej ilości towarów po cenie cennikowej lub też, gdy kontrahent zainteresowany zakupem produktów złoży konkretne zamówienie na określoną ilość towaru po cenie cennikowej. O zaoferowaniu konkretnemu klientowi sprzedaży premiowej decyduje przede wszystkim ilość i rodzaj kupowanych przez niego towarów po cenie cennikowej. Mechanizm sprzedaży premiowej polega na tym, że klient, przy zakupie określonej ilości towarów według cen cennikowych, kupuje dodatkową ilość towaru w cenie uwzględniającej wysoki rabat, czyli w cenie obniżonej do 1 grosza za jednostkę sprzedaży (cena promocyjna). Cena promocyjna jest w takim przypadku niższa od ceny cennikowej (pomniejszonej o ewentualne standardowe rabaty i upusty), po jakiej klient może zakupić towary, o około 99%. Sprzedaż towarów, zarówno po cenie oferowanej, jak i cenie promocyjnej, dokumentowana jest fakturą VAT wystawioną w dniu dokonania ich zakupu. Zakup po cenie promocyjnej odbywa się jednocześnie z zakupem określonej ilości towarów po cenie cennikowej. Decyzja o zaoferowaniu konkretnemu klientowi sprzedaży premiowej konkretnego towaru znajdującego się w ofercie uwarunkowana jest przede wszystkim ilością i rodzajem towarów kupowanych po cenie cennikowej, a także częstotliwością dokonywanych przez tego klienta zakupów. Okoliczności te - według Spółki - w konkretnych przypadkach, w celu zacieśnienia relacji handlowych, pozwalają na dokonanie sprzedaży dodatkowej ilości określonych produktów (towarów) w cenie z dużym rabatem, w tym w cenie za 1 grosz.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00