Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 23.08.2013, sygn. ITPP2/443-560/13/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-560/13/AW

Sposób opodatkowania dostawy budynku administracyjnego wraz z prawem użytkowania wieczystego gruntu, na którym jest on posadowiony, dostawy budynku portierni wraz z prawem użytkowania wieczystego gruntu, na którym jest on posadowiony, dostawy niezabudowanej działki gruntu

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 6 czerwca 2013 r. (data wpływu 14 czerwca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu opodatkowania:

  • dostawy budynku administracyjnego wraz z prawem użytkowania wieczystego gruntu, na którym jest on posadowiony - jest nieprawidłowe,
  • dostawy budynku portierni wraz z prawem użytkowania wieczystego gruntu, na którym jest on posadowiony - jest prawidłowe,
  • dostawy niezabudowanej działki gruntu jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 czerwca 2013 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu opodatkowania dostawy budynku administracyjnego wraz z prawem użytkowania wieczystego gruntu, na którym jest on posadowiony, dostawy budynku portierni wraz z prawem użytkowania wieczystego gruntu, na którym jest on posadowiony oraz dostawy niezabudowanej działki gruntu.

W złożonym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka, będąca czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, jest użytkownikiem wieczystym zabudowanej nieruchomości gruntowej położonej na działce o nr 11/7 o powierzchni 0,0795 ha i przylegającej do niej niezabudowanej działki (trawnik) o nr 11/20 o powierzchni 0,0471 ha. W najbliższym czasie Spółka zamierza dokonać zbycia prawa użytkowania wieczystego tych działek wraz z posadowionymi na działce nr 11/7 budynkami administracyjnym i dawnej portierni. Trzykondygnacyjny budynek administracyjny został wybudowany w 1976 r. i przyjęty do ewidencji środków trwałych. Wartość tego budynku po aktualizacji wyceny w 1995 r. wyniosła 400.408,20 zł i została ustalona w oparciu o rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 stycznia 1995 r. w sprawie amortyzacji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych a także aktualizacji wyceny środków trwałych (Dz. U. Nr 7, poz. 34 ze zm.). Prawnie budynek ten jest jednym obiektem, ale w ewidencji środków trwałych ujęto go w dwóch pozycjach (do końca 2011 r. budynek funkcjonował na dwóch odrębnych numerach inwentarzowych). Wyodrębnienia nastąpiły dla potrzeb sprawozdawczości GUS i organizacji zakładowej służby zdrowia, w ramach działających wówczas Zespołów Opieki Zdrowotnej. Jedna kondygnacja była wówczas wydzielona na przychodnię zakładową. W dniu 31 grudnia 2011 r. budynek został połączony w jeden numer inwentarzowy. Część budynku (jedna kondygnacja po dawnej przychodni zakładowej) była wynajmowana firmie prywatnej od listopada 2004 r. do grudnia 2010 r. Od stycznia 2011 r. budynek w całości służył wyłącznie prowadzonej działalności gospodarczej. Budynek ten był modernizowany kilkukrotnie w następujących latach:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00