Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.07.2013, sygn. ITPP1/443-388/13/KT, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-388/13/KT
Jaką stawkę podatku powinien zastosować Syndyk w przypadku sprzedaży nieruchomości gruntowej wraz z budynkami biurowymi i budowlami znajdującymi się na posesji przy założeniu, że do transakcji sprzedaży dojdzie nie wcześniej niż w czerwcu 2013 r.?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 18 kwietnia 2013 r. (data wpływu 23 kwietnia 2013 r.), uzupełnionym w dniu 12 lipca 2013 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku obowiązującej przy sprzedaży nieruchomości zabudowanej - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 23 kwietnia 2013 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 12 lipca 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku obowiązującej przy sprzedaży nieruchomości zabudowanej.
W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniu, przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
W dniu 24 października 2012 r., postanowieniem sądu ogłoszona została upadłość likwidacyjna Spółki. Majątkiem zarządza Syndyk, który dokonuje jego wyprzedaży. Przygotowuje się do sprzedaży nieruchomości będącej siedzibą Spółki. W roku 2006, nabyła od Skarbu Państwa nieruchomość gruntową zabudowaną budynkiem administracyjnym. Od roku 2003 dzierżawiła tę nieruchomość od Miasta i poniosła nakłady w postaci wybudowania budynku magazynowego, połączonego z wcześniej istniejącym obiektem na dzierżawionej posesji. Wartość nowoprzyjętego środka trwałego ustalono jako sumę poniesionych wcześniej nakładów i kwoty zapłaconej z tytułu nabycia nieruchomości. Nabycie udokumentowane było fakturą VAT ze stawką zw, natomiast od poniesionych nakładów Spółka odliczyła podatek naliczony. W maju 2011 r. dokonała modernizacji środka trwałego, której wysokość przekroczyła 30% poprzedniej wartości obiektu. Z faktur dokumentujących nakłady poniesione na modernizację budynku, Spółka odliczyła podatek. Przeprowadzona modernizacja dotyczyła całości powierzchni użytkowej obu połączonych budynków, która wynosi 399,43 m&². Część pomieszczeń w posiadanych budynkach była wynajmowana na rzecz pozostałych podmiotów gospodarczych na pomieszczenia biurowe - 62,5 m&² w okresie przed modernizacją i po niej (w sposób ciągły). Ponieważ modernizacja polegała na położeniu całkowicie nowej sieci elektrycznej oraz na rozprowadzeniu w budynkach nowego systemu ogrzewania, poniesione nakłady dotyczą zarówno pomieszczeń wynajmowanych, jak i tych użytkowanych przez Spółkę. Ponadto na posesji znajdują się budowle: a) wiata magazynowa z 2002 r., b) ogrodzenie wraz z bramą i furtką z września 2007 r., c) utwardzony plac z września 2009 r. Z faktur dokumentujących wykonanie ww. budowli, podatek został odliczony w całości. Na dzień uzupełniania wniosku, z budynku korzysta tylko Spółka. Umowy najmu pomieszczeń innym podmiotom zostały rozwiązane z końcem 2012 r. Umowy te nie precyzowały zasad korzystania z budowli znajdujących się na terenie nieruchomości (tj. ogrodzenia i placu), które były ogólnodostępne. Wiata magazynowa jest wykorzystywana tylko przez właściciela nieruchomości. Budowle, tj. plac, ogrodzenie i wiata nie były modernizowane od momentu przyjęcia do ewidencji środków trwałych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right