Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 10.04.2013, sygn. ITPB2/415-32/13/MM, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB2/415-32/13/MM

1. Czy wydatki poniesione na zakup nowego mieszkania sfinansowane z udzielonego Wnioskodawcy i Jego małżonce kredytu, spłata pierwszego kredytu, od którego odsetki odliczane były w ramach tzw. ulgi odsetkowej oraz wydatki na zakup garażu mogą zostać uznane za wydatki na cel mieszkaniowy uprawniający do zastosowania zwolnienia przedmiotowego?
2. Czy sfinansowanie transakcji zakupu działki budowlanej 3 miesiące po upływie dwóch lat przewidzianych na wydatkowanie środków uzyskanych ze sprzedaży mieszkania całkowicie przekreśla możliwość uznania tych środków jako środków uprawniających do zastosowania zwolnienia przedmiotowego?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 10 stycznia 2013 r., uzupełnionym pismem z dnia 27 marca 2013 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 stycznia 2013 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony pismem z dnia 27 marca 2013 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego.

We wniosku tym przedstawiono następujący stan faktyczny:

Pierwsze mieszkanie o powierzchni 49 m. kw. Wnioskodawca wraz z małżonką zakupił od dewelopera w dniu 18 października 2004 r. za kwotę 93.418 zł 21 gr. W związku z zakupem ww. mieszkania małżonkowie zaciągnęli dwa kredyty hipoteczno budowlane; pierwszy w kwocie 65.000 zł na jego zakup, drugi zaś w kwocie 40.000 zł na jego wykończenie (remont), gdyż było to nowe mieszkanie w stanie deweloperskim. Mieszkanie to, z uwagi - jak się potem okazało - zbyt małą powierzchnię małżonkowie postanowili sprzedać i ze środków uzyskanych z jego sprzedaży zakupić nowe mieszkanie, o większej powierzchni. W dniu 22 stycznia 2008 r. na podstawie przedwstępnej umowy sprzedaży, sporządzonej w formie aktu notarialnego, przyjęli jako zadatek od przyszłego nabywcy ww. mieszkania kwotę 50.000 zł. Całkowita kwota sprzedaży mieszkania ustalona została na 190.000 zł. Tego samego dnia, po otrzymaniu zadatku - małżonkowie podpisali z deweloperem budującym osiedle umowę na wybudowanie i zakup mieszkania o powierzchni 74 m. kw. wraz ze znajdującym się w tym budynku mieszkalnym garażem za łączną kwotę 281.320 zł 82 gr. W dniu 24 stycznia 2008 r. wpłacili pierwszą transzę na zakup nowego mieszkania w kwocie 5.000 zł oraz w dniu 30 stycznia 2008 r. drugą transzę w kwocie 44.454 zł 50 gr. Powyższe środki finansowe zostały wpłacone z zadatku otrzymanego ze sprzedaży pierwszego mieszkania. Z racji, że rok 2008 był rokiem szczytu budowlanego i z każdym dniem drożała cena metra kwadratowego nowowybudowanych mieszkań nie mając jeszcze w dyspozycji pozostałych środków ze sprzedaży pierwszego mieszkania Wnioskodawca wraz z małżonką zostali zmuszeni do zaciągnięcia kolejnego kredytu hipoteczno-budowlanego w kwocie 189.181 zł 82 gr, aby zgodnie z podpisaną umową dotrzymać terminu wpłaty kolejnych transz na zakup nowego mieszkania. Transze wpłat na nowe mieszkanie, przelewane ze środków uzyskanych z kredytu przedstawiały się następująco:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00