Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 02.07.2012, sygn. IPPB4/415-457/09/12-7/S/JK2, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB4/415-457/09/12-7/S/JK2
1. Czy do wynagrodzeń finansowanych ze środków funduszy strukturalnych ma zastosowanie zwolnienie z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych?
2. Wnioskodawca prosi o wskazanie sposobu zwrotu nadpłaconego już podatku w przypadku stwierdzenia, że wypłacone wynagrodzenie w części nie podlega opodatkowaniu.
3. W przypadku potwierdzenia powyższego stanowiska, Wnioskodawca prosi o wskazanie sposobu naliczania należnego podatku od osób fizycznych, a pobieranego po wydaniu interpretacji.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów uwzględniając prawomocny wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie, sygn. akt sygn. akt I SA/Lu 871/09 z dnia 23.04.2011 r. (data wpływu 18.06.2012 r.) stwierdza, że stanowisko Pana przedstawione we wniosku z dnia 30.06.2009 r. (data wpływu 02.07.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania wynagrodzenia za pracę pochodzącego ze środków bezzwrotnej pomocy jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 02.07.2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania wynagrodzenia za pracę pochodzącego ze środków bezzwrotnej pomocy.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawiony następujący stan faktyczny.
W związku z wejściem w dniu 1 maja 2004 roku Rzeczpospolitej Polskiej w struktury Unii Europejskiej, rozpoczęto w Polsce wdrażanie Funduszy Strukturalnych. W perspektywie 2007-2013 każdy z regionów opracował własny program operacyjny. Dla województwa lubelskiego jest to Regionalny Program Operacyjny Województwa na lata 2007-2013. Zgodnie z art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 23 stycznia 2009 r. o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, wojewoda wykonuje zadania przy pomocy urzędu wojewódzkiego oraz organów rządowej administracji zespolonej w województwie. Na podstawie Porozumienia między Ministrem Rozwoju Regionalnego a Wojewodą w sprawie przekazania zadań z zakresu certyfikacji prawidłowości poniesienia wydatków w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego zawartego w dniu 4 lipca 2007 roku nad realizacją RPO czuwa wojewoda, a dokładnie Wydział Instytucji Pośredniczącej w Certyfikacji umiejscowiony w strukturze urzędu wojewódzkiego. W celu ułatwienia instytucjom zaangażowanym w realizację Programu dostosowania się do wymogów określonych przez Komisję Europejską oraz zapewnienia środków potrzebnych do sfinansowania sprzętu i etatów pracowników obsługujących wdrażanie Programu, w ramach nowej perspektywy finansowej uruchomiony został Program Operacyjny Pomoc Techniczna 2007-2013. Zagwarantowano w nim środki finansowe na obsługę realizacji Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007-2013 wspierające wzrost gospodarczy i zatrudnienie (Narodowa Strategia Spójności) zwane dalej NSRO i objęto nim swoim zakresem wsparcie wszystkich horyzontalnych działań i procesów z zakresu przygotowania, zarządzania, wdrażania monitorowania oceny i kontroli realizacji NSRO, a także z zakresu wsparcia przygotowania projektów oraz rozpowszechniania informacji i promocji operacji instrumentów strukturalnych w Polsce. Cel jakim jest zaangażowanie dużych zasobów administracyjnych w postaci wykwalifikowanej kadry urzędników państwowych osiągnięty zostanie poprzez realizację działań skupionych w Priorytecie 1 Wsparcie Zasobów Ludzkich a dokładnie w Działaniu 1.1 Wsparcie zatrudnienia. POPT 2007-2013 finansowany jest w całości ze środków publicznych. Zgodnie z art. 5 ustęp 1 punkt 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych za środki publiczne uznano środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej. Szacowana wartość finansowania programu wyniesie 5167 mln euro, co stanowi 85% udziału środków wspólnotowych finansowaniu programu. Pozostałe 15% to wkład krajowy. W przypadku Wnioskodawcy typem beneficjenta zaangażowanego w Program jest L. Urząd Wojewódzki w L. pełniący rolę Instytucji Pośredniczącej w Certyfikacji. Zaś grupą docelową są pracownicy urzędu zatrudnieniu w IPC. Do obowiązków Wnioskodawcy zatrudnionego w
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right