Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 27.03.2012, sygn. IPPP3/443-28/12-2/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-28/12-2/MK

dokumentowanie wynagrodzenia otrzymywanego z tytułu świadczonych usług pośrednictwa, opodatkowanie otrzymywanych premii pieniężnych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 30.12.2011 r. (data wpływu 02.01.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • dokumentowania wynagrodzenia otrzymywanego z tytułu świadczonych usług pośrednictwa jest prawidłowe
  • opodatkowania otrzymywanych premii pieniężnych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 02.01.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania usług pośrednictwa oraz opodatkowania otrzymywanych premii pieniężnych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Sp. z. o.o. (dalej: Spółka) jest domem mediowym specjalizującym się w planowaniu i prowadzeniu kampanii reklamowych oraz zakupie usług medialnych, takich jak czas reklamowy w telewizjach, miejsce na reklamę w prasie, ekspozycja materiałów reklamowych w internecie, itp. Dokonując zakupu mediów Spółka działa w imieniu własnym, lecz na rzecz swoich klientów.

Niniejszy wniosek o interpretację dotyczy dwóch typowych stanów faktycznych:

  1. Spółka w ramach prowadzonej działalności zawiera umowy lub porozumienia z dostawcami mediów, w których określane są warunki realizacji usług pośrednictwa w pozyskiwaniu klienta. Na podstawie ustaleń zawartych w umowach (porozumieniach), Spółka otrzymuje od dostawców mediów wynagrodzenie/prowizję określoną kwotowo, bądź procentowo, obliczana od wartości zleceń złożonych danemu dostawcy mediów, na rzecz danego klienta Spółki.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00