Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 20.03.2012, sygn. IPPP3/443-1607/11-5/LK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-1607/11-5/LK

wystawienia faktury korygującej i potwierdzenia jej odbioru, oraz ujęcie przedmiotowych faktur w deklaracjach podatkowych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 08.12.2011 r. (data wpływu 21.12.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług zakresie wystawienia faktury korygującej i potwierdzenia jej odbioru, oraz ujęcie przedmiotowych faktur w deklaracjach podatkowych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21.12.2011 r. do wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawienia faktury korygującej i potwierdzenia jej odbioru, oraz ujęcie przedmiotowych faktur w deklaracjach podatkowych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług i prowadzi działalność gospodarczą między innymi w zakresie zbierania odpadów innych niż niebezpieczne, określoną w klasyfikacji PKD symbolem 3811.1 Z. W ramach swej działalności zawarł umowę z innym podmiotem gospodarczym na dzierżawę składowiska odpadów, obwarowaną zabezpieczeniem wykonania umowy w postaci kaucji, która ulega umownemu zmniejszeniu proporcjonalnie do ilości składowanych odpadów.

Za składowanie odpadów Wnioskodawca uiszcza czynsz, kompensując jego zapłatę wartością zmniejszanej kaucji. W rozliczeniach dwustronnych pomiędzy podmiotami obie czynności były opodatkowane przez każdy podmiot stawką podstawową podatku od towarów i usług. Tak, więc wnioskodawca otrzymywał od kontrahenta fakturę VAT za dzierżawę składowiska odpadów z naliczonym podatkiem VAT od podstawy opodatkowania, którą była wartość czynszu oraz sam wystawiał na rzecz tegoż kontrahenta fakturę VAT z tytułu rozliczenia kwoty zabezpieczenia z podatkiem należnym VAT liczonym od podstawy opodatkowania, którą była wartość zmniejszanej kaucji. Działając w dobrej wierze, wnioskodawca źle zinterpretował przepisy podatkowe i wykazywał, w 2008 i 2009 roku podatek należny VAT od czynności (rozliczenie kwoty zabezpieczenia), które nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, czyli nie stanowią obrotu w myśl art. 29 ustawy o podatku od towarów i usług i nie powinny być dokumentowane fakturą VA T, a co za tym idzie, podatek VAT nie powinien być wykazywany, jako należny, w miesięcznych deklaracjach VAT-7.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00