Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 30.10.2012, sygn. IPTPP2/443-675/12-4/JN, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-675/12-4/JN
Wniesienie aportem do Spółki przedmiotowych budynków i budowli wraz z gruntem, na którym te budynki i budowle są posadowione, będzie korzystać ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy w powiązaniu z art. 29 ust. 5 ustawy.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 25 lipca 2012 r. (data wpływu 30 lipca 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 1 października 2012 r. (data wpływu 3 października 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT aportu działek gruntów wraz z budowlami jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 30 lipca 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT aportu działek gruntów wraz z budowlami, braku obowiązku opodatkowania nieodpłatnego użyczenia nieruchomości zabudowanych i mienia ruchomego oraz zwolnienia od podatku VAT wniesienia aportu w postaci mienia ruchomego.
Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 1 października 2012 r. o doprecyzowanie zdarzenia przyszłego oraz kwestie związane z reprezentacją.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Związek Gmin utworzył w 2010 r. spółkę komunalną z wyłącznym jego udziałem. Spółka ma na celu wykonywanie zadań własnych Związku, przekazanych mu do realizacji przez wchodzące w jego skład gminy, a związanych z gospodarką odpadami komunalnymi poprzez prowadzenie zakładu zagospodarowania odpadów komunalnych wraz ze składowiskiem odpadów komunalnych, a wynikających z art. 7 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o samorządzie gminnym w zw. z art. 64 ustawy o samorządzie gminnym. Obecnie Związek zamierza użyczyć, a następnie wnieść aportem do Spółki 9 działek gruntu z posadowionymi na nich budynkami i budowlami służącymi wykonywaniu zadań przez Zakład. Nieruchomości składające się z 9 działek stanowią własność Związku (zostały nabyte w latach 2003 - 2012), a budowle znajdujące się na działkach wzniesiono ze środków finansowych pozyskanych przez Związek w ramach umowy finansowanej z RPO Województwa w latach 2011 - 2012. Związek zamierza bezpośrednio po zakończeniu inwestycji budowy zakładu składowiska odpadów finansowanej w ramach RPO, dać do użyczenia nieruchomości wraz z wybudowanymi budowlami spółce, a następnie wnieść nieruchomości zabudowane jako aport do spółki.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right