Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 10.10.2012, sygn. IPTPP2/443-606/12-4/JN, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-606/12-4/JN
Opodatkowanie sprzedaży po zaniżonej cenie
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 6 lipca 2012 r. (data wpływu 11 lipca 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 26 września 2012 r. (data wpływu 1 października 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży po zaniżonej cenie jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 11 lipca 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży po zaniżonej cenie oraz stawki podatku VAT dla usług związanych z rekreacją.
Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 26 września 2012 r. o doprecyzowanie zdarzenia przyszłego i zadanych pytań.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe (ostatecznie sformułowane w piśmie z dnia 26 września 2012 r.).
Wnioskodawca planuje wprowadzić program lojalnościowy dla swoich obecnych i przyszłych klientów. Będzie on polegał na możliwości sprzedaży po preferencyjnych i obniżonych cenach różne produkty (towary) w zamian za lojalność i polecanie innych klientów. Liczba sprzedanych produktów danemu klientowi będzie uzależniona od liczby osób poleconych z jego ramienia tzn. jeden produkt za jedno polecenie. Cena zakupu brutto produktów przez Wnioskodawcę nie będzie przekraczała zazwyczaj 500 zł, natomiast ich sprzedaż będzie prowadzona najczęściej za kwotę 1 zł (czyt. jeden złoty). Towar po 1 zł będzie trafiał tylko do klientów Wnioskodawcy związanych z nim wcześniejszymi umowami m.in. o montaż kolektorów słonecznych lub ogniw fotowoltaicznych. Z uwagi na wysoki koszt pozyskania jednego klienta w tej branży program będzie miał za zadanie zmniejszyć koszty z tym związane, a dzięki nowo pozyskanym klientom zwiększyć wolumen sprzedaży. Obecna forma opodatkowania Wnioskodawcy to podatek liniowy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right