Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.01.2012, sygn. IPTPP3/443-110/11-2/KW, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP3/443-110/11-2/KW
Wystawiając fakturę korygującą do faktury wewnętrznej będzie miał prawo do zmniejszenia kwoty podatku należnego w rozliczeniu podatku VAT za okres, w którym ta faktura korygująca zostanie wystawiona. Przy czym fakturę korygującą można wystawić w przypadku, gdy faktura pierwotna została ujęta w okresie rozliczeniowym, w stosunku do którego nie upłynął termin przedawnienia zobowiązania podatkowego.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej przedstawione we wniosku z dnia 13 października 2011 r. (data wpływu 24 października 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia okresu, za który podatnik nabywa prawo do korekty podatku należnego w związku z wystawieniem wewnętrznej faktury korygującej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24 października 2011 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia okresu, za który podatnik nabywa prawo do korekty podatku należnego w związku z wystawieniem wewnętrznej faktury korygującej.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Firma S.A. (dalej Spółka) jest jedną ze spółek z grupy kapitałowej - światowego producenta naturalnych podłóg drewnianych.
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka podejmowała szereg działań promocyjnych i marketingowych skierowanych do kontrahentów z różnych segmentów rynku oraz do klientów ostatecznych Spółki, mających na celu zwiększenie sprzedaży jej produktów. W ramach prowadzonych powyższych działań marketingowych Spółka dokonywała także różnego typu nieodpłatnych przekazań towarów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right