Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 15.11.2012, sygn. ILPP2/443-896/12-2/SJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-896/12-2/SJ

Podatek od towarów i usług w zakresie pomniejszenia podstawy opodatkowania o wartość udzielonych bonifikat.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 27 sierpnia 2012 r. (data wpływu 28 sierpnia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie pomniejszenia podstawy opodatkowania o wartość udzielonych bonifikat jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 sierpnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie pomniejszenia podstawy opodatkowania o wartość udzielonych bonifikat.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Podstawowym celem działalności Wnioskodawcy (dalej Spółka) jest handel detaliczny artykułami spożywczymi i przemysłowymi.

W celu zwiększenia obrotów i uatrakcyjnienia oferty handlowej wdrożono w Spółce program premiowo-rabatowy za zakupy dokonywane w placówce. Każdy, kto przystąpi do programu otrzymuje bezpłatną kartę z unikalnym numerem, przypisanym do konkretnego klienta. Karta ta nie jest kartą bankomatową, płatniczą, ani kredytową. Za przystąpienie do programu każdy nowy klient otrzymuje premię początkową w wysokości 10 pkt (równowartość 10 zł). Za każde dokonane zakupy naliczane są klientowi punkty, w zależności od wielkości obrotów, które mogą zostać wykorzystane w placówce podczas kolejnych zakupów. W momencie zapłaty zostaje klientowi przyznany rabat odpowiadający ilości zgromadzonych na karcie punktów (1 pkt 1 zł). W efekcie, należność uiszczana przez kupującego w kasie sklepu jest niższa od sumy wartości jednostkowych sprzedawanych towarów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00