Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 03.09.2012, sygn. ILPP4/443-251/12-4/BA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-251/12-4/BA

Czy wypłacone kontrahentom premie pieniężne należy dokumentować notami uznaniowymi jako niepodlegające przepisom ustawy o podatku od towarów i usług?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 29 maja 2012 r. (data wpływu 11 czerwca 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 10 sierpnia 2012 r. (data wpływu 20 sierpnia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu dokumentowania wypłacanych premii pieniężnych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 czerwca 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu dokumentowania wypłacanych premii pieniężnych. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 10 sierpnia 2012 r. (data wpływu 20 sierpnia 2012 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest autoryzowanym dealerem Marki (). W ramach prowadzonej działalności zajmuje się on sprzedażą nowych i używanych samochodów, naprawą oraz sprzedażą części zamiennych. W związku z rozwojem sprzedaży części zamiennych, Zainteresowany chce wprowadzić dla swoich odbiorców dodatkowy system motywacyjny. W tym celu chce on podpisać z kontrahentami porozumienia handlowe, które określą plany zakupowe na określone okresy. Za realizację planów zakupu Wnioskodawca chce wypłacać swoim kontrahentom dodatkowe premie pieniężne. Program motywacyjny będzie przeznaczony dla kontrahentów, którzy składają zamówienia za pomocą elektronicznej platformy zamówień. Dodatkowym warunkiem niezbędnym do osiągnięcia premii będzie terminowe regulowanie należności.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00