Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 13.04.2012, sygn. ILPP1/443-1162/09/12-S/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-1162/09/12-S/MS

Czy planowana dostawa gruntu podlega opodatkowaniu podatkiem VAT?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów uwzględniając wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 2 czerwca 2010 r., sygn. akt I SA/Wr 443/10 oraz wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 24 października 2011 r., sygn. akt I FSK 1482/10 stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 21 września 2009 r. (data wpływu 24 września 2009 r.), uzupełnionym pismem z dnia 26 listopada 2009 r. (data wpływu 30 listopada 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dostawy gruntu jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 września 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dostawy gruntu. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 26 listopada 2009 r. o doprecyzowanie opisanego stanu faktycznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

W roku 1996 Zainteresowana nabyła prywatnie grunt niezabudowany, który potraktowała jako lokatę prywatnego kapitału. W starym planie zagospodarowania przestrzennego (który został uchylony w roku 1994) 3600 m nadawało się do zabudowy jednorodzinnej, a pozostałe 0,8 ha stanowiły grunty rolne. Łącznie nabyła grunt o areale 1,16 ha w kształcie zbliżonym do prostokąta. Podczas wykonywania nowego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Wnioskodawczyni złożyła wniosek o przekwalifikowanie całości 1,16 ha pod zabudowę jednorodzinną. Gmina w planie miejscowym uchwalonym w roku 2004 zakwalifikowała przedmiotowe 1,06 ha gruntu pod budownictwo jednorodzinne. Zainteresowana dokonała geodezyjnego podziału swojej nieruchomości na działki budowlane (o areale: 2 działki poniżej 1000 m, 8 działek po 1000 m, oraz 1000 m jako droga dojazdowa do działek). W styczniu 2005 r. Wnioskodawczyni sprzedała działkę oznaczoną numerem nr 25/6 prywatnym osobom (małżeństwo) i odprowadziła podatek od czynności cywilnoprawnych (pobrał go notariusz sporządzający akt notarialny). Urząd Skarbowy nakazał odprowadzić podatek VAT (Zainteresowana musiała wystąpić o nadanie nr NIP podatnika podatku VAT, aby mogła go odprowadzić). W związku z tym, w marcu 2005 r. zwróciła się o stwierdzenie nadpłaty podatku od czynności cywilnoprawnych (sprzedaż działki została opodatkowana podwójnie). W kwietniu 2005 r. US stwierdził nadpłatę w przedmiocie tego podatku i zwrócił go. Wnioskodawczyni nie prowadzi i nigdy nie prowadziła działalności gospodarczej, nie posiadała i nie posiada gospodarstwa rolnego, nie wykonywała i nie wykonuje wolnego zawodu. Od tej pory nie sprzedała żadnej następnej działki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00