Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 01.02.2012, sygn. ILPP4/443-747/11-2/EWW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-747/11-2/EWW

Czy postępowanie Spółki w przedmiotowej sprawie jest prawidłowe, a jeśli nie to w jaki sposób ze względu na przepisy VAT potraktować części montowane przez serwis w ramach usługi naprawy auta poza granicami Polski na terenie Unii Europejskiej?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 7 listopada 2011 r. (data wpływu 9 listopada 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie importu usług jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 listopada 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie importu usług.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie samochodowego transportu towarowego. 99% usług świadczy na terytorium Europy Zachodniej poza granicami Polski dla kontrahentów Unijnych. Auta ciężarowe 99% swojego czasu pracy spędzają poza granicami Polski. Większość napraw aut dokonywana jest za granicą. Na fakturach za naprawę, serwis mający siedzibę na terenie Unii Europejskiej poza Polską wyszczególnia robociznę i części zużyte do napraw. Spółka nie ma wpływu na to jakie części będą wymienione w ramach naprawy, gdyż decyzję pozostawia serwisowi, który wymienia uszkodzone części w celu przywrócenia sprawności auta. Zainteresowany zleca jedynie usługę naprawy auta. Zamontowane części podlegają zwykle naturalnemu zużyciu w czasie wykonywania pracy poza granicami Polski, a więc nie są przywożone do kraju.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00