Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 10.08.2011, sygn. IPPP1-443-922/11-2/BS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-922/11-2/BS

prawo do pomniejszenia podstawy opodatkowania mimo braku potwierdzenia odbioru faktury korygującej

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 03.06.2011r. (data wpływu 10.06.2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do pomniejszenia podstawy opodatkowania mimo braku potwierdzenia odbioru faktury korygującej - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10.06.2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do pomniejszenia podstawy opodatkowania mimo braku potwierdzenia odbioru faktury korygującej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

W 2010 roku Spółka wystawiła fakturę sprzedaży dokumentującą dostawę materiałów budowlanych dla kontrahenta, który był podwykonawcą na dużej inwestycji budowlanej. Faktury te nie zostały zapłacone. W 2011 roku kontrahent został usunięty z budowy w związku z niewywiązywaniem się z umowy. Na budowie pozostał towar należący do Spółki, o czym zawiadomił inwestor. Wnioskodawca odebrał towar z budowy, a kontrahentowi została wystawiona faktura korygująca. Wnioskodawca korektę wysyłał dwukrotnie (w kwietniu 2011) listem poleconym do kontrahenta, który odmówił przyjęcia korespondencji. Pod koniec maja 2011 Wnioskodawca dostał zawiadomienie, iż wobec jego odbiorcy toczy się postępowanie upadłościowe. Spółka skontaktowała się z syndykiem masy upadłościowej, który również odmówił przyjęcia faktury korygującej, gdyż uznał, że jest to dla upadającej spółki niekorzystna sytuacja, bo rodzi obowiązek podatkowy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00