Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.08.2011, sygn. IPPP2/443-645/11-2/MM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-645/11-2/MM
Spółka nie ma obowiązku rozliczenia podatku VAT należnego od wydań towarów świadczenia usług bez wynagrodzenia, jeżeli czynności te wykonywane są w związku ze świadczeniem odpłatnej kompleksowej usługi marketingowej. Zdaniem Spółki, świadczenia o których mowa powyżej stanowią element kompleksowej usługi marketingowej, co do zasady podlegającej opodatkowaniu VAT, a tym samym nie podlegają opodatkowaniu VAT jako odrębne świadczenia.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 19 maja 2011r. (data wpływu 27 maja 2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozliczenia podatku VAT z tytułu wydań towarów i świadczenia usług bez wynagrodzenia, których koszt jest wliczony do podstawy opodatkowania kompleksowej usługi marketingowej - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 27 maja 2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozliczenia podatku VAT z tytułu wydań towarów i świadczenia usług bez wynagrodzenia, których koszt jest wliczony do podstawy opodatkowania kompleksowej usługi marketingowej.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Sp. z o.o. (dalej też jako Spółka lub Wnioskodawca) jest częścią międzynarodowego i farmaceutycznego produkującego i sprzedającego produkty lecznicze na całym świecie (dalej: Grupa). W ramach Grupy, na podstawie zawartej umowy, Wnioskodawca odpowiedzialny jest m.in. za zapewnienie wysokiej rozpoznawalności na terytorium Polski produktów innej spółki z Grupy (dalej: Kontrahent lub Zleceniodawca).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right