Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 15.02.2011, sygn. ILPP1/443-1206/10-2/BD, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-1206/10-2/BD
Podstawa opodatkowania wyrobów tytoniowych sprzedawanych po cenie niższej niż nadrukowana na opakowaniu.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 10 listopada 2010 r. (data wpływu: 15 listopada 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia podstawy opodatkowania wyrobów tytoniowych sprzedawanych po cenie niższej niż nadrukowana na opakowaniu jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15 listopada 2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia podstawy opodatkowania wyrobów tytoniowych sprzedawanych po cenie niższej niż nadrukowana na opakowaniu.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Podstawowym przedmiotem działalności Spółki jest produkcja i sprzedaż papierosów i innych wyrobów tytoniowych. Jakkolwiek zasadniczo Spółka sprzedaje przedmiotowe wyroby dystrybutorom (np. hurtowniom, sieciom handlowym), to niniejszy wniosek dotyczy wyłącznie przypadków, w których Spółka sprzedawałaby wyroby tytoniowe bezpośrednio konsumentom, we własnych punktach sprzedaży zlokalizowanych na terytorium Polski.
Przedmiot działalności przedsiębiorstwa Spółki obejmuje sprzedaż detaliczną wyrobów tytoniowych PKD 47.11 Z i 47.26 Z.
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (art. 99 ust. 6), na opakowaniach jednostkowych wyrobów tytoniowych (np. na paczce papierosów) powinna być wydrukowana maksymalna cena detaliczna. W tym kontekście należy wspomnieć, że z dniem 15 listopada 2010 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy z dnia 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych (ustawy tytoniowej, nowelizacja z dnia 8 kwietnia 2010 r. opublikowana w Dz. U. Nr 81, poz. 529). Nowelizacja ta zmienia m. in. definicję promocji wyrobów tytoniowych, która po nowelizacji będzie obejmować również oferowanie wyrobów tytoniowych konsumentom po obniżonej cenie w stosunku do ceny wydrukowanej na opakowaniu jednostkowym wyrobu. Jednocześnie, art. 8 ust. 1 ustawy tytoniowej, zabrania reklamowania i promocji wyrobów tytoniowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right